پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۷۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
همایش "یاد یاران" با حضور زندانیان سیاسی پیش از انقلاب زندان قصر در باغ موزه قصر برگزار می شود.
زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی در باغ موزه قصر گرد هم می آیند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همایش یاد یاران در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت جهاد تبیین و با هدف ایجاد فضای مناسب جهت تجدید دیدار، گفتگو، روایتگری و انتقال تجربیات و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با حضور برخی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب زندان قصر از جمله دکتر جواد منصوری، استاد سید کاظم موسوی بجنوردی، دکتر اسدالله بادامچیان، عزت الله مطهری(عزت شاهی)، دکترعلی محمد بشارتی، داود اسعدی خامنه، خانم رضوانه دباغ، خانم طاهره سجادی، خانم معصومه جزایری و... در روز چهارشنبه 11 آبان ماه 1401 در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر برگزار می شود.
فراهم شدن زمینه های زمینه گفتگو و تبادل نظر بین نسلی از مهمترین رسالت های تاریخی باغ موزه قصر است و در دوره مدیریتی جدید تبیین اصولی و مفهومی وقایع تاریخی و حماسه های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی، و تاریخ شفاهی زندانیان سیاسی و نیز روشنگری در مورد خفقان سیاسی،نفوذ بیگانگان، شکنجه ها و فشارهای موجود در عصر طاغوت از زبان زندانیان سیاسی پیش از انقلاب برای جوانان و نوجوانان به صورت ویژه در دستور کار باغ موزه قصر قرار دارد.
سخنرانی دکتر مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حضور نسل نوپای انقلاب اسلامی و دانش آموزان نوجوانان در کنار زندانیان سیاسی پیش از انقلاب زندان قصر و روایت خاطرات تلخ و شیرین حبس و مبارزات و پخش مستندات تاریخی از دیگر بخش های همایش یاد یاران می باشد.باغ موزه قصر که سابقا زندان قصر نامیده می شد، اولین زندان متمرکز تهران است. این مجموعه از سال 1391 با تغییر کاربری به عنوان یک مرکز فرهنگی تاریخی افتتاح و در خیابان شریعتی، خیابان پلیس واقع می باشد.

نظر شما