جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
فرهنگسرای رازی با هدف آشنایی نسل نوجوان با وقایع تاریخی و ضرورت شناخت زندگی گذشتگان مجموعه محصولات سه گانه "تاریخ بدانیم"را تولید کرده است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این محصول فرهنگی  به گویندگی ابراهیم ربیعی وعلی قهرمانی و تدوین مرتضی حسنی با سه موضوع تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتارجمعی دانش آموزان در 13آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 را تولید ومنتشرشد .
13 آبان در ایران مصادف با روز دانش آموزاست واین سه رویداد ، وقایع متفاوتی بودند که هر یک در تشکیل حرکت انقلاب نقش کلیدی ایفا کردند سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.
شایان ذکر است این محصول ذیل نشان کهن در بستر فضای مجازی منتشر شده است وعلاقمندان جهت بازدید از این محصول می توانند به نشانی ذیل در آپارات مراجعه کنند.
https://aparat.com/v/ZrfLS) تبعید امام خمینی (ره)
https://aparat.com/v/bvTEj    تسخیر لانه جاسوسی
https://www.aparat.com/v/OUEIf    کشتار دانش آموزان


نظر شما