جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نشست کارگاهی با عنوان «مهر در خانواده» باحضور الهام جهانشاهی در کتابخانه لویزان برگزار شده است.
نشست مهر در خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست کارگاهی با عنوان «مهر در خانواده» در کتابخانه لویزان برگزار شد.
در این نشست به کارشناسی الهام جهانشاهی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده،عناوین بررسی شکل‌گیری رابطه‌های سالم و منطقی پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه راهکارهای علمی در جهت بهبود مهارت‌های ارتباطی افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 الهام جهانشاهی  کارشناس ارشد مشاوره خانواده دراین نشست گفت:قبل از اینکه بحث ورود فرد جدیدی به زندگی ما باشد، نیاز داریم که نسبت به خودمان خوداگاهی داشته باشیم یعنی یک شناخت همه جانبه نسبت احساسات، افکار، رفتار و... داشته باشیم. این شناخت در کنترل رفتار بسیار موثر خواهد بود به اصطلاح عامیانه به پخته تر شدن ما کمک می‌کند و یک رابطه سالم هم بین دو فرد پخته شکل می‌گیرد، نه بی‌نقص!
جهانشاهی در ادامه افزود ؛ واژه خانواده علاوه بر بار معنایی سنگینی که دارد مسئولیت سنگین‌تری نیز هست. مثال در خانواده فرزندی هست که همیشه در حال الگو برداری از شماست.
 کارشناس و مشاور خانواده در ادامه بیان کرد؛موردی که در بین خانواده‌ها خیلی تابو هست محبت و عشق ورزی در مقابل چشم فرزندان است . رفتاری که باعث می‌شود فرزند شما خانه امن تری را تجربه کند درحالی که خیلی راحت جلوی آنها به بحث و مشاجره می‌پردازیم ولی از آشتی کردن خبری نیست! وقتی کودک این رفتار را از شما می‌بیند انگار این باور در ذهن اون شکل می‌گیرد که مشکالت حل نشدنی هستند و برای حل مشکلاتش در آینده دچار سردرگمی می‌شود یا وقتی هیچوقت از شما محبت کردن رو ندیده است احتمالا در آینده نتواند به شریک زندگیش عشق بورزد، بنابراین خیلی مهم هست که عشق و محبت نسبت به همسرمان را جلوی بچه‌ها هم نشان بدهیم.
در این نشست ضمن صحبت و بحث در این موارد با ارائه راهکارهای علمی به بهبود مهارت‌های ارتباطی افراد پرداخته شد.


نظر شما