جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
نشست هفتگی شهرکتاب سه‌شنبه ۱۷ آبان به سخنرانی محسن معینی در موضوع نقد و بررسی رویکردها به شخصیت و شعر حافظ در سده‌ اخیر اختصاص دارد.
رویکردها به شخصیت و شعر حافظ در سده‌ اخیر نقد و بررسی می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در صد سال اخیر یگانه شاعر ایران که دیوانش بیش از دیگر شاعران تصحیح و چاپ شده و درباره‌اش بیشترین پژوهش‌ها انجام شده شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی است. با این‌همه هر چه به تعداد این پژوهش‌ها افزوده شده، این شاعر پرده نشین، کمتر رخ از نقاب خویش برداشته و درعین حال محبوبیت او بیشتر شده و البته هرکس خویش را در آیینه او دیده است و از ظن خود یار او شده است. از ۱۳۰۰ خورشیدی به این سو پژوهش‌های بسیاری درباره دیوان و شخصیت این شاعر ملی ایران شده و از نظرگاه‌ها و رویکردهای مختلف به او و شعرش توجه شده است.

خبرگزاری مهر افزود: عمده‌ترین رویکردها به حافظ و شعر او عبارت‌اند از: رویکرد متن‌شناختی، معناشناختی و ادبی، دینی، کلامی، فلسفی، عرفانی، سیاسی و علمی. در این نشست برخی از مهم‌ترین دیدگاه‌ها درباره حافظ و نقدهایی را که به این دیدگاه‌ها شده‌است، بازگو می‌شود.

نشست هفتگی شهر کتاب در روزسه شنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۵ به «نقد و بررسی رویکردها به شخصیت و شعر حافظ در سده اخیر» اختصاص دارد که با سخنرانی محسن معینی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.
نظر شما