جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
نشست ادبی مثنوی معنوی با شرح و تفسیر مبحث «نور» در مثنوی مولانا در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.
شرح و تفسیر مبحث «نور» در مثنوی مولانابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ نشست ادبی مثنوی معنوی با موضوع شرح و تفسیر مبحث نور از کتاب خواندنی و اثرگذار مثنوی مولانا، توسط سیدمحمد حسینی پژوهشگر و کارشناس ادبیات، روز یکشنبه 15 آبان‌ماه ساعت 15 در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.
 
نور، يكی از مباحث مهم و كليدی در عرفان اسلامی و از پرطرفدارترين، مباحث نظری كلامی در ميان متكلّمان و فلاسفه است. در ميان عارفان مسلمان، مولوی در شمار كسانی است كه بسيار به مبحث نور پرداخته و از آن برای بيان مقاصد مختلف معرفتي و توحيدی بهره برده است.

در این محفل ادبی بررسی می شود كه مولانا چگونه با بهره گيری از اين عنصر مهم و محوری عرفانی و به كمك تجارب شخصی، توانسته است مباحث سنگين و دشوار معرفتی را بصورتی آسان و قابل فهم برای مخاطبان خود تبيين و تشريح كند و آنان را به كسب نور و خويشتن شناسی و معرفت آموزی، برای پيمودن مسير دشوار طريقت ترغيب نمايد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44088708 تماس بگیرند.

نظر شما