پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
پنجشنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود
فرهنگسرای خاوران 19 آبانماه میزبان «پاتوق کسب و کار» با موضوع «بازآفرینی کسب و کا در شرایط سخت» و «روش طراحی اولین تبلیغ» خواهد بود.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، راه‌انداری پاتوق‌های مختلف متناسب با نیاز مخاطبان یکی از رویکردهای فرهنگسرای خاوران در اجرای برنامه‌ها و فعالیت های فصل پاییز و زمستان است، به همین منظور راه اندازی پاتوق‌های کتاب، داستان، نقد شعر، مشاوره، کسب و کار و همچنین نشاط و تفریح از جمله اقداماتی است که در این راستا با کمک کانون‌های فعال در فرهنگسرای انجام شده است.

یکی از این پاتوق‌ها که روزهای پنجشنبه میزبان مخاطبان فرهنگسراست «پاتوق کسب و کار» است که با مشارکت کانون و کلینیک کسب و کار فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. این دورهمی یا پاتوق با موضوعات مختلف روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت 15 طبقه اول ساختمان مرکزی فرهنگسرا معاونت آفرینش و اجرا می‌شود.

این هفته نیز پاتوق کسب و کاربا موضوع «بازآفرینی کسب و کار» و روش طراحی اولین تبلیع با حضور علیرضا احدی بناینگذاراستارت آپ توانا شو، پژوهشگر و مدرس کسب و کارهای خانگی برگزار می‌شود.

راه اندازی یک کسب و کار شاید کار ساده‌ای باشد اگر پول کافی داشته باشید اما برای آن نیاز به یک «ایده» دارید. داشتن ایده خود با مولفه های گوناگونی روبرو خواهد بود، ایده‌ها وقتی به مرحله عملیاتی می‌رسند خود با موانع متفاوتی روبرو خواهند بود. بسیاری ازکارشناسان بر این باورند پول عامل بازدارنده نیست آنچه فراتر از داشتن سرمایه اهمیت می‌یابد؛ ایده، برنامه‌ریزی و هدف گزاری است. به عبارتی داشتن «استراتژی» مهم‌ترین مولفه در یک کسب و کار به شمار می رود.

به واقع رسالت و از اهداف پاتوق کسب و کار بررسی موضوعات مختلف در این باره است که بر اساس نیاز مخاطبان به محل گفتگوی اعضای پاتوق تبدیل می‌شود، اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق یا ناموفق در این باره کمک بزرگی برای اعضای پاتوق خواهد بود.

فرهنگسرای خاوران روزهای شنبه میزبان «پاتوق مشاوره»، یکشنبه های هرهفته میزبان «پاتوق کتاب» با حضور یک نویسنده، و همچنین میزبان «پاتوق نقد شعر» با حضور حمید رضا میرشکارسری، روزهای سه شنبه «پاتوق داستان نویسی» با حضور معصومه خوانساری، پنجشنبه ها پاتوق کسب و کار و همچنین روزهای جمعه میزبان خانواده‌ها در پاتوق ورزش و تفریحی- سرگرمی است.


نظر شما