جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۰۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
همزمان با برگزاری هفته کتاب برگزار می شود
پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران با حضور محمود برآبادی نویسنده ایرانی روز یکشنیه 22 آبان با حضور علاقه مندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می شود.
برپایی پاتوق کتاب فرهنگسرای خاوران با حضور محمود برآبادی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمود برآبادی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در نخستین روز شهریورماه سال ۱۳۳۱ در شهر سبزوار متولد شد. او نویسندگی را برای کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد.
محمود برآبادی در سال ۱۳۴۵ در آستانه نوجوانی به خبرنگاری در مجله دختران و پسران سبزوار مشغول شد و در سال ۱۳۵۰ وارد دانشگاه تربیت معلم در مقطع کارشناسی در رشته جغرافیای انسانی شد. او در دوران دانشجویی به همراه تعدادی از دانشجویان، نشریه «پگاه» را منتشر می‌کرد. در سال ۱۳۵۳ به علت شرکت در تظاهرات دانشجویی دستگیر شد و به زندان افتاد، اما در این دوران نیز در جلسات مخفیانی ادبی در زندان شرکت می‌کرد. نخستین کتاب برآبادی به نام «حماسه کوچی» هنگامی که او پس از طی دوران محکومیتش، همچنان در حبس بود، در خارج از زندان منتشر شد که تا زمان آزادی وی به علت استقبال زیاد، هشت بار تجدید چاپ شد. «حماسه کوچی» داستان سگ کوچکی به نام کوچی بود که یک‌تنه در مقابل گرگ‌ها می‌ایستد و از گله‌اش دفاع می‌کند.
محمود برآبادی سرانجام در سال ۱۳۵۶ از زندان آزاد و در همان سال نیز فارغ‌التحصیل شد. سال پس از آن در رشته برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای وارد دانشگاه ملی (شهید بهشتی) شد که به علت انقلاب فرهنگی، تحصیلش در مقطع فوق لیسانس تا سال ۱۳۶۴ به طول انجامید.
فعالیت محمود برآبادی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان همچنان ادامه داشته است. او تا کنون چندین بار عضو هیئت‌مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و همچنین رییس و نایب‌رییس این انجمن بوده است. بر آبادی در سال ۱۳۵۶ برای کتاب «سیل» و در سال ۱۳۷۵ برای کتاب «داستان‌های تاریخی» عنوان کتاب برگزیده سال شورای کتاب کودک را دریافت کرد.

پاتوق کتاب یکشنبه های هر هفته از ساعت ۱۵ اجرا می شود و ورود برای عموم آزاد است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند و یا با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

نظر شما