يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۰۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های کتابخانه ها و مراکز فرهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده از 21 تا 27 آبان ماه سالجاری اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، اعظم قاسمی دولت آبادی دبیر اجرایی هفته کتاب و کتابخوانی منطقه چهارده  ، مشارکت نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنا سازی نوجوانان با بخش های مختلف کتابخانه، ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت های فردی و اجتماعی نوجوانان، ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب را از جمله اهداف برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.
وی افزود: در طول هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ها و مراکز تابعه منطقه چهارده، دوازده عنوان برنامه به اجرا در می آید که باشگاه کتابخوانی "چرخ نیلوفری" با موضوع آموزش مهارتهای مطالعه، خوانش کتاب به انتخاب کودکان و نوجوانان و مشارکت دانش آموزان در انجام امور کتابخانه ای با عنوان "کتابدار شو" از جمله این برنامه ها است.
به گفته وی، نقد و بررسی داستان "گلدسته ها و فلک" در کتابخانه ابن سینا، کتاب "تسلیم نشی، برنده ای ..." در خانه فرهنگ شهید اندرزگو و کتاب "به من نگو زن" در کتابخانه اخلاق را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، منتقدین و اعضای کانونهای "زنگ داستان"، "سخنران شو" و "قلم آوران" برگزار می شود.
به گفته دبیر اجرایی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی منطقه چهارده، در طول هفته کتاب و کتابخوانی با هماهنگی و همکاری مراکز فرهنگی هنری، دانش آموزان دوره های ابتدایی و دوره اول متوسطه در قالب برنامه "طرح دیدار" از کتابخانه های منطقه، بازدید و ضمن مشارکت در انجام امور کتابخانه ها با مقوله کتاب، کتابخانه و مهارت ها و مسئولیت های یک کتابدار آشنا می شوند.
قاسمی دولت آبادی، برپایی کارگاه های "قصه های شهر فرنگ" را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد که در راستای علاقمند شدن کودکان به مطالعه و کتابخوانی در مدارس منتخب منطقه چهارده توسط کتابخانه امام جعفر صادق(ع) اجرا می شود.
رییس کتابخانه اخلاق، طرح "کتاب در گردش" جهت اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و هدیه آن به دوستان و آشنایان، ثبت نام رایگان و بخشودگی 100 % جرایم و دیرکرد کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان با تخفیف 15 درصد با مشارکت پخش "آفتاب پنهان" را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی این منطقه عنوان کرد.
قاسمی دولت آبادی ادامه داد: اهدای کتاب به کودکان بازدید کننده از کتابخانه ها با عنوان "بهترین انتخاب" از سلسله کتابهای مَن فرهنگسرای اخلاق و تولید و انتشار محصولات مجازی "آنچه نمی دانید!" توسط کتابخانه ابن سینا برای ارتقای اطلاعات مخاطبان پیرامون شاخصه ها و وضعیت کتاب و کتابخوانی، سایر برنامه های هفته کتاب منطقه چهارده است.
دبیرخانه اجرایی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی منطقه چهارده، در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار درطبقه سوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.
نظر شما