پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۰۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شانزدهمین نشست گنجینه خانواده کتاب «خانواده کارآمد و متعالی» اثر زنده یاد مهری سویزی روز سه شنبه 24 آبان ساعت 10 در فرهنگسرای خانواده معرفی می‌شود.

کتاب «خانواده کارآمد و متعالی» در فرهنگسرای خانواده معرفی می‎شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ کتاب «خانواده کارآمد و متعالی» دربردارنده مفاهیم و موضوع های مهمی چون خانواده از نگاه اسلام، تشکیل خانواده، تحکیم خانواده، خانواده کارآمد و متعالی و به ویژه دو مطلب زیبا با عنوان‌های هشت باب سامانگر و بهشتی در خانواده صداقت، عقلانیت، معنویت، معاضدت، محبت، مقاومت و مدیریت ب) هفت باب ویرانگر و دورزخی در خانواده اختلال در حیات علمی، اختلال در حیات معنوی، اختلال در حیات عاطفی، اختلال در حیات اقتصادی و اختلال در حیات اجتماعی است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: در جامعۀ انسانی، خانواده، نهادی طبیعی فطری الهی است. طبیعی است چون با اهل تکوین و طبیعت آدمی به عنوان یک مخلوق هم‌چون سایر مخلوقات سازگار است و بعد طبیعی بودن زوجیت، نکاح و در نهایت تشکیل خانواده برای انسان، به دلیل این است که نیازهای طبیعی و تمایلات جسمانی او را تامین کند؛ فطری است و این فطری بودن از آن‌جا ناشی می‌شود که این نهاد، با نیازهای فطری انسان تناسب دارد در موضوع تعالی خانواده، باید زمینه‌ای برای رشد روحی، فکری و اخلاقی زن و مرد فراهم شود و هر دو «آگاهانه و مسئولانه» فرزندان را بر مدار تربیت الهی و خوی انسانی «آموزش و پرورش» دهند تا باعث تربیت و بینش صحیح آن‌ها شود.

کتاب «خانواده کارآمد و متعالی» به سفارش اداره کل بانوان وزارت ورزش کشور و به اهتمام نشر نیستان در سال 1386 در 120 صفحه و قطع رقعی منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88706869 تماس بگیرند.

نظر شما