شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۸۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کتابخانه علامه جعفری منطقه 5 در هفته کتاب و کتابخوانی، به صرف عصرانه با طعم کتاب میزبان استاد قدمعلی سرامی و زهره خسروانی است.
قدمعلی سرامی و زهره خسروانی میهمان «عصرانه با طعم کتاب»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ محفل ادبی «عصرانه با طعم کتاب» همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و آشنایی با آثار کهن، با معرفی و نقد و بررسی کتاب «افسانه دوران» روز چهارشنبه 25 آبان ماه ساعت 16 با حضور استاد قدمعلی سرامی و زهره خسروانی در کتابخانه علامه جعفری برگزار می‌شود.

کتاب «افسانه دوران» که توسط زهره خسروانی با مقدمه استاد قدمعلی سرامی تصحیح و بازنویسی شده، نوشته علی آقا ابن علی اکبر تویسرکانی در دوره قاجاریه و نسخه خطی کتاب نامدار است و حال و هوای افسانه‌ای با حضور شاهزادگان، دیوان و پریان دارد.


خسروانی این کتاب را که دستنوشته جد پدری همسرش است، به شکلی اتفاقی از میان اثاثیه قدیمی یافته و پس از بررسی و استعلام از کتابخانه ملی، تک نسخه بودن کتاب مذکور مورد تایید واقع شده است.

 قدمعلی سرامی به عنوان مهمان ویژه این محفل، یکی از پنج استاد برتر شاهنامه‌پژوهی ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقا بزرگ در سال ۱۳۹۰ است که از استادان وی می‌توان به عبدالحسین زرین‌کوب، ذبیح‌الله صفا، حسن مینوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدین همایی و بهرام فره‌وشی اشاره کرد.

 علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به کتابخانه علامه جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌ا... کاشانی، خیابان حسن‌آباد، انتهای کوچه چهارم مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44091043 تماس بگیرند.


نظر شما