شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
همزمان با گرامیداشت هفته کتاب در خانه فرهنگ تلاش؛
خانه فرهنگ تلاش از مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 19 به منظورگرامیداشت هفته کتاب و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نشست موضوعی با عنوان «لذت مطالعه» را برای مادران و کودکان برگزار می کند.
تجربه ی«لذت مطالعه» برای کودکان بررسی می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این برنامه که شنبه 28 آبان ماه از ساعت 10 تا 12 در خانه فرهنگ تلاش برگزار می شود؛ کبری هاشمی نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک که سال‌ها معلمی کرده و در تالیف برخی از کتاب‌های درسی هم نقش داشته است، پیرامون نقش و اهمیت کتاب خواندن برای کودکان و شیوه های ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه؛ به ویژه در شرایط  زندگی حال حاضر که آسیب های جسمی و روحی ایجاد شده فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سلامتی کودکان را تهدید می کند، برای مادران سخنرانی خواهد کرد.
کبری هاشمی عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از 40 جلد کتاب شعر، داستان و نمایشنامه برای کودکان منتشر کرده است. با نگاهی به کتاب فارسی اول دبستان و کتاب‌های مطالعات اجتماعی پایه سوم و چهارم دبستان نمونه شعرهای او را با نام‌های «جشن بهمن» ، «خانه» و «خانه عزیز من» می توان خواند. او که یکی از شاعران کتاب قرآن پایه اول دبستان است و معنی 7سوره قرآن را به شعر درآورده است؛ خالق کتاب‌های قصه «دنیای شگفت‌انگیز نقاشی‌ها» ، «هدیه‌ای برای نیکی و نیکان» ، «کسی کفش نمی‌خرد» ، «راه آشیانه کلاغ»، «گوراگ و یوزان» و... است.

این نویسنده از پدر و مادرها می‌خواهد؛ لذت مطالعه در کنار کودکان را با خواندن کتاب‌های قصه هایی، از جمله کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر «مهدی آذریزدی» و سایر کتاب های کودک و نوجوان تجربه کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: تهران؛ خانی آبادنو، خیابان میثاق، بلوار میعاد، کوچه شهرداری منطقه 19، خانه فرهنگ تلاش مراجعه کنند؛ یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های:  555111258 –021 تماس بگیرند.


نظر شما