جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
در پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران مطرح شد
رایج ترین خطاهای والدین در تربیت سلامت روان کودکان در پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران روز شنبه پنجم آذرماه با حضور علاقه مندان مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر، فرهنگسرای خاوران با هدف آموزش راهکارهای صحیح تربیت فرزندان و آماده سازی آنان برای حضور در اجتماع "پاتوق مشاوره " با موضوع "رایج ترین اشتباهات والدین در تربیت سلامت روانی کودک" را روز شنبه پنجم آذرماه ساعت 11 برگزار کرد.
در این پاتوق دکتر شهرزاد سپه پور کارشناس برنامه گفت: یکی از فراگیر ترین اشتباهات در تربیت فرزندان، لوس کردن آنان خصوصا در خانواده های تک فرزند است که والدین حاضرند به فرزندشان باج دهند تا کمبودهای عاطفی کودک را جبران کنند. همچنین عدم توجه به رفتار مناسب و تشویق نابجا از سوی والدین است که بین کار انجام شده و تشویق کودک تعادلی برقرار نکرده و کودک در برابر یک کارکوچک تشویق بزرگی را دریافت می کند که او را متوقع بار خواهد آورد.
دکتر سپه پور ادامه داد: از دیگر اشتباهات والدین انجام امور شخصی کودک است که توسط والدین انجام می شود و در آینده کودک همواره در انتظار حمایت پدر و مادر خود است و نمی تواند به صورت مستقل کارهای خود را انجام داده و در تمام مسیر زندگی نیز به حمایت اطرافیان وابسته می ماند.
وی گفت: اجبار فرزند به علاقه مندی و گرایش فکری از دیگر اشتباهات رایج والدین است . در این حالت والدین تلاش می کنند تا فرزند خود را مجاب نمایند تا مانند آنان فکر کند، عمل کند و تصمیم بگیرد. این در صورتی است که شخصیت فرزند آنان به مرور زمان شکل گرفته و سعی دارد تا با داشته های ذهنی خود در زمان مناسب، تصمیم مناسب را اتخاذ نماید.
سپه پور در پایان گفت: اگر والدین در دوران کودکی که دوران طلایی تربیت کودک به شمار می رود با هماهنگی با یکدیگر سهم خود را در تربیت کودک ایفا کرده و به دور از عصبانیت و با تفکر به راهنمایی فرزند خود بپردازند در آینده دغدغه کمتری در مواجهه فرزندشان با مشکلات در اجتماع خواهند داشت.
پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران هر هفته شنبه ها ساعت 11به صورت رایگان پذیرای علاقه مندان به یادگیری فنون زندگی بهتر و سبک زندگی سالم تر است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند و یا با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

نظر شما