جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۸۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مطرح کرد :
سید مصطفی کشفی از میزبانی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران از جشنواره «ایران پیروز» در ایام جام جهانی خبر داد و گفت: جشنواره ایران پیروز به مناسبت حضور ایران در جام جهانی برگزار می شود.
جشنواره «ایران پیروز»؛ با محوریت حضور ایران در جام جهانی قطر۲۰۲۲ در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره «ایران پیروز» همزمان با فرا رسیدن ایام جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر  از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران برگزار می شود؛ خبرگزاری شبستان درباره  اهداف برگزاری جشنواره «ایران پیروز» و برنامه های گنجانده شده در این جشنواره با «سید مصطفی کشفی»، مدیر آفرینش، پایش و راهبری اجرای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفتگو کرده است که می خوانید؛
 
سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با چه هدفی جشنواره «ایران پیروز» را همزمان با جام جهانی قطر برگزار می کند؟
جشنواره ایران پیروز به مناسبت حضور ایران در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ برگزار می شود ؛در این جشنواره برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام جام جهانی اجرا می‌شود و خانواده ها بویژه نوجوانان مخاطبان اصلی جشنواره هستند.

 جشنواره «ایران پیروز» در چند بخش و با چه عنوان برنامه هایی برگزار می شود؟

جشنواره «ایران پیروز» از شش بخش اصلی بازی‌های گروهی، پویش‌های فوتبالی، غرفه‌های محصولات، فضاسازی هویت ایرانی، اکران و نمایش بازی‌های جام جهانی و اردوی دانش‌آموزی تشکیل شده است؛ بخش بازی‌ها شامل پنج قسمت لیگ فیفا، بازی‌های رومیزی فوتبالی، فوتبال دستی، چالش‌های فوتبالی و فوتبال آدمکی خواهد بود. همه بازی‌ها به صورت مسابقه برگزار می‌شود و برندگان در هر روز جوایزی دریافت می‌کنند.  در بخش دیگر جشنواره بازی های جام جهانی اکران می شوند و خانواده ها  و نوجوان با حضور در خانه های فرهنگ و فرهنگسراهای سطح شهر تهران بازی ها را تماشا می کنند؛   همچنین  در حاشیه جشنواره غرفه‌های متنوعی برپا شده است که در این غرفه‌ها محصولات هواداری فوتبالی چون کلاه، پرچم، تی شرت و... عرضه می شود، غرفه فرهنگی با هویت ایرانی که به اسباب بازی و نوشت‌افزارهای فوتبالی اختصاص دارد و غرفه خوراکی که هواداران می‌توانند از این غرفه خوردنی و نوشیدنی‌های مناسب حین تماشای فوتبال را تهیه کنند.  در بخش «اردوهای دانش آموزی»  دانش آموزان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت گروهی در جشنواره «ایران پیروز» حضور پیدا کنند.

آیا رویکرد سازمان  در برگزاری جشنواره «ایران پیروز»  فضاسازی هویت ایرانی برای نوجوانان است ؟

رویکرد مهم و مورد توجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره اخیر نوجوانان است و بر همین اساس اغلب برنامه ها در حوزه اوقات فراغت و تقویت ارتباط خانواده ها با نوجوانان و بحث هویت که محوریت آنها هویت ملی طراحی و اجرا می شود.

 
برای ترویج و تعمیق هویت در بین نوجوانان از چه ابزارهایی می شود استفاده کرد؟

برای تقویت موضوع هویت، هویت ملی و ترویج و تقویت آن  در بین نوجوانان باید سراغ نمادها و اسطوره های ملی برویم و رویدادی همانند جام جهانی بستری برای شکل گیری این نمادها  و تقویت هویت ملی می شود. در همین راستا سعی مان بر این است که با برنامه ریزی دقیق از طریق شکل گیری فضاهای خانوادگی نمادها و عکس بازیکنان ملی و پرچم  به ترویج هویت در بین نوجوانان کمک کنیم.

نظر شما