پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۴۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب (س)؛
پنجمین جشنواره خرمالوی کن با هدف حمایت از باغداران محله، معرفی محصولات کشاورزی و معرفی هویت فرهنگی و تاریخی محله کن از 9 تا 11 آذرماه میزبان شهروندان تهرانی است.
پنجمین جشنواره خرمالوی کن در منطقه 5 برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ پنجمین جشنواره خرمالوی کن به همت شهرداری منطقه 5 و با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5، بخشداری، شورایاری و سرای محله کن و فرهنگ‌سرای فردوس از 9 تا 11 آذرماه به مدت سه روز از ساعت 10 تا 17 در پارکینگ بوستان جوانمردان برگزار می‌شود.


خرمالو، یکی از شاخص‌ترین محصولات باغات کن به شمار می‌رود که هرساله اواسط فصل پاییز برداشت می‌شود. امسال نیز همچون سال‌های گذشته، همزمان با فصل برداشت خرمالو، پنجمین جشنواره خرمالوی کن به مناسبت گرامی‌داشت سالروز میلاد با سعادت بانوی صبر و ایثار حضرت زینب کبری (س) و با هدف معرفی هویت بومی و تاریخی محله کن و نیز معرفی محصولات کشاورزی که می‌تواند فرصت گردشگری خوبی برای پایتخت نشینان فراهم کند، آغار به کار می‌کند.


در این جشنواره ضمن معرفی خرمالو و فواید آن، بازدیدکنندگان با محصولات فرآوری شده خرمالو و نحوه عرضه آن به بازار آشنا شدند. همچنین بخشی از سنت ها، آداب و رسوم و غذاهای محلی کن، در این جشنواره به نمایش گذاشته  می شود.


علاقه‌مندان برای شرکت در پنجمین جشنواره خرمالوی کن به بوستان جوانمردان واقع در شهرزیبا، خیابان شهید مرادی، خیابان لاله، پارکینگ بوستان مراجعه کنند.

نظر شما