پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۵۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
در پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران مطرح شد
در پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران روشهای کنترل رفتار کودک در بین اعضای خانواده و اجتماع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آموزش راهکارهای کنترل رفتار کودکان در اجتماعبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر، دکتر مرضیه جهانشاهی متخصص روانشناسی کودک در پاتوق مشاوره که روز شنبه دوازدهم آذرماه ساعت یازده در  فرهنگسرای خاوران برگزار شد، با بیان اینکه اختلالات رفتاری کودکان تا زمانی که رفتاری متفاوت از محدوده سنی خود نشان ندهند قابل تشخیص نیست گفت: رفتارهایی مانند بازیگوشی، نافرمانی، عدم توجه و ...  تا زمانی که از محدوده نرمال خود خارج نشود رفتاری طبیعی محسوب می شود اما زمانی که این رفتارها آزار دهنده شده و یا به صورت پرتکرار انجام شود نیاز به رسیدگی و توجه دارد.

این متخصص روانشناسی افزود: از شایعترین اختلالات رفتاری کودکان لجبازی آنان است که بارزترین نشانه آن جر و بحث زیاد با والدین و اطرافیان و یا رفتار های کینه جویانه است که در مواجهه با اتفاقات روزمره نمود پیدا می کند. اختلال بیش فعالی از دیگر مواردی است که در صورت عدم درمان و کم توجهی می تواند زمینه بروز انواع بزهکاری و یا بدرفتاری در آینده را برای کودک ترسیم سازد.

جهانشاهی به انواع فوبیا و ترس در کودکان اشاره کرده و گفت: یکی از مهمترین مراجعات والدین برای درمان کودکان، ترس هایی است که متاسفانه در اثر بی توجهی والدین و یا در مسیر تربیت نادرست و استفاده از روش های تنبیهی اشتباه در کودکان به وجود می آید که درمان آن متاسفانه بسیار زمان بر است و حتی می تواند در روند رشد طبیعی و تغذیه کودک نیز تاثیرات منفی بر جای گذارد.

جهانشاهی در پایان افزود: مشکلات رفتاری شایع در کودکان که بخش بزرگی از آن از تربیت خانوادگی و محیط اجتماعی کودک نشات می گیرد، می تواند در تعیین سرنوشت کودک تاثیر گذار باشد و همزمان با رشد کودک این مشکلات نیز رشد کرده و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را در کودک ایجاد کند.

پاتوق مشاوره فرهنگسرای خاوران هر هفته شنبه ها ساعت 11 بصورت رایگان ویژه عموم مخاطبان برگزار شده و علاقه مندان برای مراجعه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33003141 تماس بگیرند.

نظر شما