جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت افزایش بودجه مناطق در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
ضرورت افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق شهرداری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضای کمیسیون و شهرداران مناطق ۱۸، ۲ و ۵ شهرداری تهران و معاونان فرهنگی و برنامه ریزی این مناطق تشکیل شد.

در این جلسه عملکرد برنامه و بودجه مصوب ۱۴۰۱ شهرداری های مناطق ۱۸، ۲ و ۵ مورد بررسی قرار گرفتند.

در جریان این نشست نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسات بررسی عملکرد بودجه ای مناطق به این منظور در حال برگزاری است که بتوانیم قبل از رسیدن به فصل بودجه ارزیابی لازم را در زمینه اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناطق داشته باشیم و تا زمان رسیدن به فصل بودجه ریزی ۱۴۰۲ به عملکرد مطلوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دست یابیم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برای بودجه ریزی سال آینده این است که بودجه فرهنگی و اجتماعی، بیشتر به مناطق اختصاص یابد و این موضوع نیازمند عملکرد مناسب و مطلوب مناطق است.

معدنی پور با بیان اینکه عملکرد مناطق در زمان بودجه ریزی باید قابل دفاع باشند، اظهار کرد: در سال آینده به نحوی بودجه ها و برنامه ها در مناطق پیش بینی شوند که دیگر نیاز به جابجایی و برگشت اعتبار وجود نداشته باشد؛ به عبارتی برنامه ها باید واقعی و مناسب دیده شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به استفاده از بودجه های غیر نقد تخصیص یافته به مناطق نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه در حال حرکت به سمت سالمندی است، لذا ضروری است تا برنامه ریزی لازم برای فراهم کردن زیرساخت ها در این حوزه مدنظر قرار گرفته و به صورت پایلوت مناطقی در این حوزه فعالیت های خود را آغاز کنند.

نظر شما