جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
در هفدهمین نشست گنجینه خانواده کتاب «محرمانه‌های زنانه»روز سه‌شنبه 22 آذرماه در فرهنگسرای خانواده معرفی شد.
کتاب «محرمانه‌های زنانه» در فرهنگسرای خانواده معرفی شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این نشست ادبی مسعود پیرمرادیان(مدیرعامل نشر معارف) و شیوا مقدم(رییس فرهنگسرای خانواده) به عنوان سخنران ضمن خوانش بخش هایی از کتاب به ارایه نظرات خود درباره کتاب محرمانه‌های زنانه پرداختند.

در ابتدای مراسم شیوا مقدم رییس فرهنگسرای خانواده به بررسی نقش و جایگاه زوجین در زندگی پرداخت و اظهار داشت با رشد و ارتقا اجتماعی زنان آیا می توان ویژگی های ذاتی زن را نادیده گرفت ذات زنانه که نشات گرفته از فطرت انسانی است که خداوند قدرت خلق کردن را در وجودش قرار داده است و به دلیل همین ویژگی ها بهشت زیرپای او قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: در کتاب سیدعلیرضا تراشیون یکی از دغدغههای همیشگی و مهم در زندگی خانوادگی این است که گاهی زن و مرد جایگاه خود را فراموش می‌کنند؛ بدین معنا که برخی زنان در جایگاه زن و مردان در جایگاه خود، در خانه به ایفای نقش نمیپردازند. سبک زندگی امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) نشان می‌دهد که زهرای مرضیه(س) در زندگی‌شان در جایگاه یک بانوی خانه و امیرالمؤمنین(ع) در جایگاه یک مرد و شوهر قرار داشتند.

شیوا مقدم اظهار داشت: در کتاب «محرمانه‌های زنانه» به نقش کلیدی زن در خانه اشاره شده است ضمنا به این موضوع اشاره می شود که اگر زن بخواهد در جایگاه اصلی‌اش قرار گیرد و نقش خود را در جامعه و به خصوص خانواده به خوبی ایفا کند، باید نکات و مولفه هایی را در زندگی رعایت کرده و آن‌ها را به کار ببندد. در ادامه نویسنده کتاب سوالی را مطرح کرده اند که اگر در یک خانه زن یا مرد از دنیا برود کدام خانه زودتر می پاشد؟ و در جواب اشاره می کنند که با رفتن زن خانه از هم می پاشد این نکته ای است که همیشه به آن اشاره می کنم خانه جایگاه عواطف است مدیریت خانه می بایست براساس مدیریت عشق و عاطفه باشد و زن مرکز عواطف است پس وجودش در خانه موثر است مسئله بعدی پذیرش مرد به عنوان سرپرست خانواده است این سرپرست نیاز دارد که مورد پذیرش قرار گیرد مورد اعتماد قرار گیرد تا بتواند در حوزه مسولیت های خود نقش نقش آفرینی کند.

در ادامه این برنامه مسعود پیرمرادیان(مدیرعامل نشر معارف) ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری نشست و توجه ویژه به حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در عصر ارتباطات یک شرایط ویژه ای برای انسان‌ها داریم که در طول دوران بشر بی بدیل است در گذشته مردم رو در رو همدیگر را می دیدند و ارتباطات کم ولی عمیق بود اما امروزه فضای اجتماعی در عین حال که یک فضای کاملا اجتماعی است اما در عین حال یک فضای فرد محور هست و در خانواده ارتباط و شناخت حداکثری است و حتی ارتباط روحی و روانی عمیق است.

پیرمرادیان در ادامه گفت: یکی از دغدغه برای ما در نشر معارف فعالیت در زمینه تربیتی و بود این باعث شد نویسندگان خوبی چون حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون مباحث تربیتی خود را به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دهند تا با توجه به شرایط فعلی که مردم کتاب و محتوا های کپسولی را می خواند بتوانیم نیازهای اخلاقی و تربیتی به مردم و خانواده ها عرضه کنیم یکی از این کتاب ها «محرمانه های زنانه» است کتابی کم حجم و کاربردی در 118 صفحه است که نتیجه مطالعه، کارگاه ها و مشاوره های سید علیرضا تراشیون است که در این کتاب جمع آوری شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: کتاب محرمانه های مردانه که فعلا در مرحله ویراستاری است در آینده توسط دفتر نشر معارف منتشر می شود در کتاب «محرمانه های زنانه» میان حرف حق و حساب یک آرامشی به مخاطب تحویل می دهد و کم کم شاهد هستیم مخاطب بعد از خوانش 80 درصد کتاب محتوای خیلی خوبی در اختیار او قرار می گیرد.

کتاب «محرمانه های زنانه» از سوی دفتر نشر معارف سال 1400 در قطع رقعی منتشر شد و تلاش دارد در قالب چهل نکته رازهای زندگی زن موفق، با بهره‌گیری از آیات و روایات معصومین(ع) را بیان کند.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

نظر شما