پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کارگاه یک روزه ترویج تغذیه با شیر مادر روز پنجشنبه 24 آذرماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

کارگاه یک روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در فرهنگسرای خانواده برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ شرکت کنندگان در این کارگاه با حضور مژگان اعلایی(کارشناس شیر مادر) با مباحثی همچون اهمیت تغذیه با شیرمادر،مزایای شیرمادر برای شیرخوار و مادر، ترکیب شیر مادر و شیر مصنوعی،چگونگی تولید شیرمادر، آمادگی نادر برای شیردهی، عوامل موثر در سلامت مادران شیرده، دوشیدن شیر و نگهداری از آن و مشکلات شایع پستانی و شیردهی در شرایط خاص آشنا شدند.

همچنین بیان نکاتی درباره اهمیت تماس پوست با پوست مادر و نوزاد در ساعت اول تولد و شروع تغذیه با شیرمادر درساعت اول تولد، وضعیت های شیردهی صحیحو مشکلات شایع شیردهی، تکنیک های شیردوشی و نگهداری شیرمادر، نحوه تغذیه شیرخوار با کاپ بر اساس ضرورت پزشکی، اهمیت انجام مراقبت کانگرویی و نحوه انجام آن kmc، نحوه مراقبت های تغذیه ای در نوزادان نزدیک ترم و نارس و بررسی دقیق علائم کفایت شیرمادر از دیگر مباحث مورد بررسی در این نشست بود.

گفتنی است؛ یکی از چهار استراتژی اتخاذ شده توسط یونیسف که به انقلاب سلامتی کودکان منجر شده است تغذیه کودک با شیر مادر است و تغذیه با شیر مادر روش بی نظیری برای تامین غذای مناسب جهت رشد و تکامل مطلوب شیر خواران است.

در این کارگاه یک روزه تاکید شد براساس پژوهش جدید محققان، در شیر مادر تعداد زیادی باکتری خوب ساکن در روده و سایر پروتئین‌های محافظ وجود دارد که از افزایش سرعت سیستم ایمنی بدن و بروز آلرژی و ایجادآسم جلوگیری می‌کند.

این کارگاه از سوی بیمارستان محب کوثر و همکاری فرهنگسرای خانواده به جهت ایجاد انگیزه در خانواده‌های ایرانی در حوزه فرزندآوری و جمعیت با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی در حوزه تغذیه سالم و تاثیر آن در رشد فرزندان برگزار شد.

همچنین در پایان این کارگاه یک روزه به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.


نظر شما