پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
اعلام ویژه‌برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه18 به مناسبت ایام فاطمیه
فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی‌هنری منطقه 18 همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) سوگواره فرهنگی هنری بانوی مهربانی را برگزار می‌کند.

سوگواره فرهنگی هنری بانوی مهربانی برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 به مناسبت ایام فاطمیه با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری میزبان سوگواران فاطمی است.

بر اساس این گزارش نمایش مذهبی حورا به مناسبت ایام فاطمیه از روز شنبه 3 دی به مدت 3 روز در فرهنگسرای خاتم(ص) اجرا می‌شود. این نمایش به سرپرستی زهرا صالحی با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) در روزهای یادشده ساعت 14 اجرا می‌شود.

هم‌چنین از 30آذر تا 5 دی فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شامل شب شعر آیینی، نذری‌پزان، نمایشگاه عکس و کتاب، کارگاه نقاشی کودک و نوجوان و مراسم سوگواری است.

همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم عزاداری نیز با عنوان «در سوگ مادر» در نمازخانه فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود. این مراسم با طبخ سمنو، برپایی ایستگاه چای روضه، نمایش آیینی و توزیع محصولات فرهنگی همراه است. همچنین موکب عزاداری با عنوان «یاس کبود» در جنب فرهنگسرای خاتم(ص) با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در ایام وفات حضرت فاطمه(س) بر پا می‌شود.

خانه فرهنگ امام علی(ع) نیز در نمایشگاه عکس فاطمی از 29 آذر تا 10 دی به مدت 10 روز میزبان مخاطبان است. هم‌چنین ورک شاپ هنری فرهنگ فاطمی در روزدوشنبه 5 دی ماه توسط هنرجویان فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

نشست شعرخوانی آئینی در تاریخ 4 دی ماه، مسابقات نقاشی کودک و تهیه و تولید محصولات مجازی در قالب فتوکلیپ، نماهنگ، پادکست، اینفوگرافی و کلیپ از دیگر برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 در این ایام می باشد .

نمایشگاه کتاب باعنوان نیلوفر کبود نیز در ایام فاطمیه در کتابخانه هاو مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 برپا می‌شود.

فرهنگسرای خاتم(ص) درشهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی واقع شده است.

نظر شما