شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
با حکم رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
آیین تکریم مدیرعامل پیشین و معارفه مدیرعامل جدید مؤسسه «تصویرشهر» با حضور جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز شنبه بیست و ششم آذر ماه 1401 در دفتر مرکزی موسسه تصویر شهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه تصویرشهر روز شنبه بیست و ششم آذر ماه با حضور سیدسجاد موسوی دستیار رییس و مدیر کل حوزه ریاست، امیرحسین سمیعی معاون هنری در سالن کنفرانس موسسه تصویر شهر برگزار شد. 

سرپرست جدید «موسسه تصویر شهر» معرفی شد
نیروی انسانی؛ سرمایه هر مجموعه‌ای است 
بنابراین گزارش، «مجید اکبرشاهی» مدیرعامل پیشین موسسه تصویر شهر در ابتدای این مراسم گفت: من ابتدا به خانم پیرکاری برای پذیرفتن این مسوولیت جدید تبریک می گویم و امیدوارم که با حضور ایشان در موسسه، اتفاقات بهتری برای این مجموعه رقم بخورد. 
اکبرشاهی در ادامه به تشریح فعالیت‌ها و عملکرد یک ساله این موسسه پرداخت و بیان کرد: در مدت زمان یک سالی که در خدمت موسسه تصویر شهر بودم، برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیاتی میدانی بود که پس از سه سال وقفه انجام شد. ما همچنین در این مدت زمان، دفتر پخش تصویر شهر را با اکران فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» از تولیدات مشارکتی این موسسه راه اندازی کردیم. 
مدیرعامل پیشین موسسه تصویر شهر همچنین به بخش اداره سینماها که یکی از ارکان مهم این موسسه است اشاره کرد و گفت: در این حوزه فعالیت‌های زیادی انجام شده است که از مهمترین آن‌ها می توان به اخذ مجوز آتش نشانی در پردیس سینما گالری ملت که هزینه نسبتا زیادی را در برداشت و بهسازی و نوسازی سالن اصلی پردیس سینمایی راگا واقع در منطقه شهرری اشاره کرد. 
وی در پایان گفت: نیروی انسانی؛ سرمایه هر مجموعه‌ای است. دغدغه‌مندی و اراده نیروی انسانی مجموعه برای من همیشه ارزشمند بوده است و به جرات می توان بگویم که نیروی انسانی موسسه تصویر شهر بسیار با اخلاق، متعهد و دلسوز هستند و از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم.
توجه به حضور پر رنگ بانوان در سینماها
در ادامه مراسم «نازنین پیرکاری» سرپرست جدید موسسه تصویر شهر در خصوص برنامه های پیش رو در موسسه گفت: حوزه فرهنگ و هنر علی الخصوص سینماها با توجه به اتفاقاتی که کشور درگیر آن شده، بسیار دچار بحران شده است. متاسفانه شاهد هستیم که در این ایام سینماها با استقبال کم مخاطبان مواجه هستند و اگر هم جشنواره‌های سینمایی در کشور برگزار می شود، مورد هجمه قرار می‌گیرند. لذا باید با یاری و کمک یکدیگر سعی کنیم که فضای فرهنگی به مردم و خانواده ها به گونه ای معرفی شود که آن ها بدانند فرهنگ، هنر و سینما قرار است بخش مهمی از زندگی شان را پوشش دهد و همچنین باید بستری را فراهم کنیم که زنان و مادران به عنوان مخاطب، در سینماها به صورت جدی حضور داشته باشند، چرا که ایشان جزو ستون های اصلی تشکیل بنیان خانواده هستند
پردیس سینمایی ملت یکی از قطب های سینمای کشور 
«امیرحسین سمیعی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز که در این برنامه حضور داشت، گفت: آشنایی من با آقای اکبرشاهی به دورانی بر می گردد که ایشان به عنوان یکی از مدیران کاربلد در حوزه تولید و محتوا در مرکز سیما فیلم حضور داشتند. ما سال گذشته همکاری‌مان را با تولید فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» آغاز کردیم. اگرچه مدت حضور آقای اکبرشاهی در موسسه تصویر شهر کوتاه بود ولی این فیلم به عنوان یک یادگاری از دوران تصدی مسئولیت ایشان، بسیار خوش درخشید.
سمیعی همچنین یادآور شد که آقای اکبرشاهی یکی از خوش تعامل‌ترین مدیران موسسه تصویر شهر بودند که همیشه تعامل بسیار خوبی با معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتند و پردیس سینمایی ملت نیز به عنوان یکی از قطب‌های سینمای کشور به واسطه برگزاری نمایشگاه های هنری در گالری آن با مرکز هنرهای تجسمی سازمان همکاری بسیار خوبی را رقم زده است.
سمیعی در ادامه تصریح کرد: آنچه از موسسه تصویر شهر انتظار می رود این است که این موسسه با قدرت به دورانی بازگردد که سهم مهمی در حوزه تولید داشته است و بتوانیم دوباره شاهد تولید آثار فاخر در آن باشیم. 
حوزه فرهنگ محل سرمایه گذاری است 
در بخش آخر مراسم «سیدسجاد موسوی» ضمن عرض خسته نباشد به مدیرعامل پیشین موسسه تصویر شهر و همکاران وی گفت: حوزه فرهنگ محل سرمایه گذاری است، ما به حوزه فرهنگ نگاه تجاری نداریم، همانگونه که به موسسه تصویر شهر نگاه تجاری نخواهیم داشت و کارآمد بودن آن برای ما در اولویت است. هزینه کردن در حوزه فرهنگ در این روزها کار بسیار مشکلی است، ولی با توجه به فهم و درک مناسبی که از حوزه تولید به واسط پیشینه محصولات ساخته شده در موسسه تصویر شهر وجود دارد، باید همه مدیران و همکاران این موسسه با کمک خانم پیرکاری تلاش کنند، که این بخش بار دیگر تقویت شود. 
من در پایان برای خانم پیرکاری آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که ایشان با وجود همکاران موسسه تصویر شهر بتوانند روزهای موفقیت آمیز و درخشانی را در این مجموعه رقم بزنند. ایشان اولین مدیرعامل خانمی هستند که در این مجموعه منصوب می‌شوند که این خود اتفاق ویژه ای است. مدیریت می تواند برای خانم‌ها هم اتفاق بیفتد و اتفاقا موفق هم باشد ولی از خانم‌ها نباید کار مردانه انتظار داشت، چرا که مدیریت می تواند جنبه های زنانه‌ای داشته باشد که آقایان به آن کمتر توجه می کنند. 
در پایان این مراسم از تلاش‌های مجید اکبرشاهی در دوران تصدی مسئولیت وی به عنوان مدیرعامل موسسه تصویر شهر تجلیل و و نازنین پیرکاری به عنوان سرپرست جدید این موسسه معرفی شد.
نظر شما