شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۹۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
زاکانی به مناسبت آغاز سال نو میلادی با حضور در منزل شهید «زوریک مرادیان» اولین شهید مسیحی دفاع مقدس، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
حضور شهردار تهران در منزل خانواده اولین شهید مسیحی دفاع مقدسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، علیرضا زاکانی شهردار تهران به مناسبت آغاز سال نو میلادی با حضور در منزل شهید زوریک مرادیان اولین شهید مسیحی دفاع مقدس، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی شهر افزود: علاوه بر شهردار تهران، آرا شاوردیان نماینده ارامنه و مسیحیان تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز در این دیدار حضور داشتند.

زوریک مرادیان نخستین شهید ارمنی است که در جبهه‌های جنگ به شهادت رسید؛ وی در سال ۱۹۶۰ در تهران به دنیا آمد و پس از آن‌که در آزمون ورود به دانشگاه شرکت کرده و پذیرفته نشد، برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و برای انجام وظیفه شهروندی خود در قبال میهنش ایران که در جنگی تحمیلی قرار داشت به خدمت سربازی رفت و از آنجا به پادگان واقع در منطقه جنگی پیرانشهر فرستاده شد و با وظیفه شناسی و از خودگذشتگی خود محبوبیتی به دست آورد.

شهادت زوریک مرادیان در ۱۴ اکتبر ۱۹۸۰‌(۲۲ مهر ۱۳۵۹)‌ هنگامی که در سنگر قرار داشت و آماده برای شلیک خمپاره بود روی داد. پادگانشان هدف بمباران‌های پیوسته هواپیماهای دشمن قرار گرفت و یکی از بمب‌ها در سنگر زوریک منفجر شد و او به شهادت رسید.

پیکر شهید زوریک مرادیان با حضور مردم در جایگاه ویژه شهیدان آرامگاه ارامنه «نور بوراستان» تهران به خاک سپرده شد. گفتنی است مدتی پس از شهادت زوریک، پدر و مادر او نامه‌ای از زوریک که از پادگان به نشانی آنان فرستاده بود، دریافت کردند.
نظر شما