جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
همزمان با شب وفات حضرت ام البنین(س) به میزبانی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود
آیین تکریم مادران و همسران شهدای لشگر فاطمیون، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) با عنوان «بانوی مرد آفرین»، شامگاه پنجشنبه 15 دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.
آیین تکریم مادران و همسران شهدای لشگر فاطمیون در ویژه برنامه «بانوی مرد آفرین»به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون؛ همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) ویژه برنامه «بانوی مردآفرین» در قالب آیین تکریم و بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدای گرانقدر لشگر فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و انقلابی، با حضور شماری از خانواده های معظم شهدا، به میزبانی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

این برنامه با همکاری فرهنگسرای کار و تعاون، مدیریت فرهنگی هنری منطقه 16 و فرهنگسرای بهمن، با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 16 و به منظور تکریم و بزرگداشت مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت در قالب سخنرانی، مداحی و سرود دانش آموزی، در کنار مراسم تجلیل و قدردانی تعدادی از مادران و همسران شهدای لشگر فاطمیون، شامگاه پنجشنبه 15 دی ماه در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

گفتنی است، سیزدهم جمادی الثانی یادآور روزی است که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت از تبار دلاوران، به سوی معبود پر کشید. حضرت ام البنین(سلام الله علیها) مادر فرزندان حضرت علی(علیه السلام) هر چند در واقعه کربلا حضور نداشت، ولیکن پس از آن حادثه¬ی عظیم، با مرثیه خوانی و نوحه سرایی تلاش کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل های آینده برساند. با شهادت چهار فرزند خود در کربلا، به افتخار مادر شهیدان، درکنار همسر شهید بودن نائل آمد. به همین جهت سالروز وفات این بانوی شکیبا به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

علاقه مندان برای حضور در این ویژه برنامه می توانند از ساعت 15 تا 17 پنجشنبه 15 دی ماه به نشانی: بزرگراه نواب جنوب، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، تالار مبارک فرهنگسرای بهمن مراجعه کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های :66029060 و 55058892 تماس حاصل فرمایند.

نظر شما