جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۹۳۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
شاکری از متولیان امر سینما خواستار توجه بیشتری به کارگردانان تحصیلکرده شد و گفت این قشر از سینماگران کشورمان انتظار حمایت ها و مساعدت های مالی از مسئولان برای پیگیری موضوعات مختلف جامعه از زبان هنر دارند.
موانع کار سینمایی بویژه برای «کودکان کار» از زبان یک کارگردان جوانحسین شاکری کارگردان جوان سینمای ایران در گفت و گویی کوتاه با پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر از سختی های کار سینمایی در ایران و بویژه کار در حوزه «کودکان کار» سخن گفت.

شاکری که به تازگی تله فیلم «رویایی شیرین ولی تلخ» با موضوع کودکان کار را جلوی دوربین خود برده است در خصوص علل گرایشش به این موضوع گفت: خب پیگیری سوژه هایی در خصوص آسیب های اجتماعی جامعه از ماموریت ها و دغدغه های همه سینماگران دغدغه مند در کشور است و بنده نیز از این قاعده مستثنی نیستم . اگرچه همواره در فکر ساختن فیلمی با این موضوع یا موضوعات مشابه بودم اما برخورد تصادفی من با یکی از همین کودکان کار در یکی از خیابانهای تهران و گفت و گو با وی انگیزه من را برای ساخت این فیلم دو چندان کرد.

این کارگردان جوان سینمای ایران که دستیاری کارگردانی فیلم هایی چون ول ولهبه اشنایی خود با معضلات کودکان کار در حین ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: از مشکلات عمده این کودکان نداشتن جای خواب، عدم برخورداری از تغذیه مناسب است که به اختلالات رشدی تقریبا بسیاری از انان منجر شده  است.

وی تصریح کرد: در خلال ساخت این فیلم به مواردی برخورد کردیم که اساسا قابل پخش یا نمایش بصورت عمومی نبود و این موضوع جا دارد توسط مسئولان امر مورد رسیدگی قرار گیرد.

شاکری گفت: من در مقام یک روانشناس یا جامعه شناس نیستم که بتوانم ریشه این مشکلات را بشمارم اما در قامت یک کارگردان می توانم این مشکلات را به نمایش بگذارم با این وجود برای حل مشکلات کودکان کار نیاز است توامان هم به خود این کودکان و هم به خانواده شان توجه شود.

شاکری با اشاره به اینکه موضوعی همچون وجود کودکان کار منحصر به کشور ایران نیست از تلاش خود برای حضور این فیلم در جشنواره های خارجی سخن گفت.

شاکری در پایان این گفت و گو از متولیان امر سینما خواستار توجه بیشتری به کارگردانان تحصیلکرده شد و گفت این قشر از سینماگران کشورمان انتظار حمایت ها و مساعدت های مالی از مسئولان برای پیگیری موضوعات مختلف جامعه از زبان هنر دارند.

گفتنی است تهیه کنندگی و مدیر تولیدی این فیلم برعهده کامران رضایی از تهیه کنندگان جوان کشور است.  

انتهای پیام/
نظر شما