جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کارگاه قصه گویی خلاق ازکتاب "زندگی حضرت زهرا(س) " روزدوشنبه19 دی ماه، ساعت 16 در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه برگزار می شود.
قصه گویی از کتاب
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ هنر، کارگاه قصه گویی خلاق  که روز دو شنبه19 دی ماه، ساعت 16 در کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه با هدف گسترش احترام، و مهربانی در روابط فردی و خانواده، ایجاد انگیزه در بین کودکان  برگزار می شود .
کارشناس برنامه در این کارگاه  از طریق قصه گویی  کتاب زندگی حضرت زهرا (س)   برای  کودکان تاکید بر ایثار و از خودگذشتگی  کودکان  را به سمت نوشتن انتهای داستان و قصه گویی هدایت می کند.

کتاب داستان های شگفت انگیز از زندگی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، به نویسندگی فخری باقری بیدگلی، توسط انتشارات فرهنگ و دانش به چاپ رسیده است.
 در قسمتی از کتاب آمده : کسی خدمت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) عرض کرد گرسنه‌ام پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) دستور داد از منزل برای او غذایی بیاورند ولی در منزل غذائی نبود فرمود چه کسی امشب این مرد را میهمان می‌کند؟ مردی از انصار اعلام آمادگی کرد و او را به منزل خویش برد اما جز مقدار کمی غذا برای کودکان خود چیزی نداشت سفارش کرد غذا را برا ی مهمان بیاورید و چراغ را خاموش کرد و به همسرش گفت کودکان را هرگونه که ممکن است چاره کن تا خواب روند سپس زن و مرد بر سر سفره نشستند و بی‌آنکه چیزی از غذا در دهان بگذارند دهان خود را تکان می‌دادند مهمان گمان کرد، آنها نیز همراه او غذا می‌خورند و به مقدار کافی خورد و سیر گردید و آنها شب گرسنه خوابیدند صبح خدمت پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) آمدند پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) نگاهی به آنان کرد و تبسمی فرمود و ایه شریفه (ویؤثرون علی انفسهم و لوکان بهم خصاصه آنها مهاجران را بر خود مقدم می‌دارند هرچند شدیداً فقیر باشند) را تلاوت فرمود و ایثار آنان را ستود در روایاتی که از اهل بیت رسیده می‌خوانیم میزبان علی (علیه‌السلام) و کودکان فرزندان او و کسی که فرزندان گرسنه را خواباند حضرت زهرا (علیهاالسلام) بود.
علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند دوشنبه19 دی ماه، ساعت 16 به کتابخانه مجتمع فرهنگی هنری حکیمیه واقع در در تهران، حکیمیه - بلوار نور - پارک نور-  واقع شده است و برای اطلاعات بیشتر از برنامه های فرهنگی و هنری حکیمیه می توانند با شماره تلفن 77305428  تماس بگریند.


نظر شما