جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کتاب علمی آموزشی«آمـوزش مهـارت‌هـای زنـدگی و خـانـواده» توسط انتشارات گنجور سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکزی ایران منتشر شد.
کتاب علمی آموزشی«آمـوزش مهـارت‌هـای زنـدگی و خـانـواده» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب علمی آموزشی«آمـوزش مهـارت‌هـای زنـدگی و خـانـواده» تالیف مجید زارعی، رضا آزرو اسما زارعی توسط انتشارات گنجور سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکزی ایران منتشر شد.

ایسنا افزود: مجید زارعی یکی از مولفین کتاب«آمـوزش مهـارت‌هـای زنـدگی و خـانـواده» 17 دی با بیان اینکه اصطلاح مهارت‌های زندگی(Life Skills) یا مهارت و هنر چگونه زیستن(Skills and art of how to live) برای اکثر ما آدمیان آشناست، افزود: بی‌گمان تعریف مهارت‌های زندگی هم دشوار به نظر نمی‌رسد؛ چراکه مهارت‌های زندگی یعنی آموختن مهارت‌هایی که ما را برای زیستن بهتر در زندگی با خود، آدمیان در اجتماع یاری می‌رساند.

وی افزود: هم اکنون ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که الگوهای زندگی در آن از بنیان دگرگون شده است؛ پیشرفت‌های علمی و دگرگونی سبک‌های زندگی در سال‌های اخیر انسان‌ها را با انبوهی از مسائل و مشکلات گوناگون مواجه ساخته است.

زارعی ادامه داد: کسب مهارت‌های زندگی در این دنیای پیچیده، شخص را قادر می‌سازد تا دانش، نگرش و ارزش‌های وجودی خود را به توانایی‌های سودمند و سازنده تبدیل کند تا بتواند از این توانایی‌ها در استفاده صحیح‌تر نیروهای خود بهره گیرد و یک زندگی همراه با سلامتـی، شــادی، آرامـش و پیروزی‌های پایدار،ماندگار و شکوهمند برای خود فراهم سازد.

مولف کتاب مهـارت‌هـای زنـدگی و خـانـواده با بیان اینکه این کتاب با نگاهی ژرف و علمی به انسان می‌آموزد و یاری می‌رساند تا مدیریت و کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید، تصریح کرد: همچنین این کتاب نوعی نگرش رویارویی به شما می‌بخشد و شما را با روش‌های مؤثر و کارآمد زندگی در مواجه با چالش‌های زندگانی آشنا می سازد.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی کتاب بر مهارت‌هایی است که اثربخشی‌شان در مقابله با مشکلات آدمی در پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: این کتاب عمدتا به جدیدترین مسائل و مهارت‌های سودمند زندگانی در برخورد با چالش‌ها و ناکامی‌های زندگی و آدمیان می‌پردازد که خواندن و پیش چشـم، ذهـن و گـوش نشاندن آن را به عمـوم آدمیـان به ویژه حامیان و مدافعان بهداشت روان(روان‌پزشکان، روان‌شناسان، مشاوران، مددکاران، مربیان تربیتی و آموزشی) و مردمان جویایی علم و آگاهی پافشارانه پیشنهاد می‌شود.

زارعی اظهارامیدواری کرد: با مطالعه‌ی این کتاب و تسلط بر مفاهیم ارائه شده، هرچه بهتر و بیشتر بتوان مهارت‌های زندگی را آموخت و آنها را در این زندگی زودگذر و ناماندگار با تمام فرازها و فرودهایش به کار بست و خیر و نیکی را در زندگی فردی و حرفه ای خود جاری و ساری نمود.
نظر شما