يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
درآستانه فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) به همت فرهنگسرای نهج البلاغه ، دومین گردهمایی مروجان و فعالان نهج البلاغـه با حضور آیت الله سیدجمال الدین دین پرور ،رییس بنیادبین المللی نهج البلاغه و شخصیت های علمی و فرهنگی و عاشقان مولاامیرالمؤمنین علی (ع) در فرهنگسرای رسانه برگزارشد.،
اهدا نشان نهج البلاغه به مروجین و فعالان حوزه نهج البلاغه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  "دومین گردهمایی مروجان و فعالان نهج البلاغـه" با حضور میهمانان داخلی و خارجی و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی از سراسر کشور  روز پنجشنبه 22 دی مـاه 1401 از ساعــت 9 تـا 12 در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

این نشست با موضوع ضرورت ترویج فرهنگ نهج البلاغه و هم افزایی جهت تداوم اشاعه فرهنگ علوی در جامعه و گسترش نهج البلاغه خوانی در بین اقشار مختلف و علاقه مندان، بویژه نوجوانان و جوانان برگزارشد و بر بازخوانی و نگرش عمیق بر مفاهیم کتاب شریف نهج البلاغه تاکید داشت . 

این گردهمایی با حضور آیت الله سیدجمال الدین دین پرور رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه، حجت الاسلام محمد تقی رهبر، رییس موسسه ترویج علوم نهج البلاغه، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، دکتر محمد مهدی عزیززاده قائم مقام معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی، جناب سرهنگ مهدی میدانی،رئیس اداره قرآن، عترت و نمازسازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، استاد بلخی از مزارشریف افغانستان ، آقای علیقلی رئیس مؤسسه آموزشی احیای نهج‌البلاغه و حجت الاسلام مهدی ارفع از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی برگزار شد.

سخنرانان در این جمع بر حرکت پیوسته و گسترش نهضت بزرگ نهج البلاغه اشاره و بر اشاعه آن در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کردند.
اولین سخنران این نشست آیت الله دین پرورگفت : مسئله نهج البلاغه جایگاه عظیمی دارد و به پیام حضرت امام خمینی(ره)  به کنگره نهج البلاغه که فرمودند: من از همه دانشمندان می خواهم که در این راه وارد شده و ابعاد مختلف این کتاب را به دنیا عرضه بکنند، اشاره کرد .

وی در ادامه گفت:  این کتاب، کتابی نیست که ما بخواهیم یک امر مقدسی را فقط به دنیا معرفی کنیم ،کتابی است که امروزه بیش از هر زمانی مورد نیاز جامعه بشریت است و سعادت بشریت مربوط به فرهنگ است و آن فرهنگی است که امیر المومنین معرفی کردند و به دنیا یادگار گذاشتند و امروز در دست ماست .

در بخشی از این مراسم، نسیم سلیم زاده رییس فرهنگسرای نهج البلاغه گفت : خلقت انسان، زمانیکه خداوند بزرگ خواست روح خود را بر روح انسان بدمد و این امانت بزرگ را به او بسپارد ، ابتدا به دریا و کوه و تمام خلقت عظیم خودش پیشنهاد داد اما نپذیرفتند، و جالب اینکه انسان مشتاقانه، داوطلبانه و شجاعانه وارد میدان شد و این امانت را پذیرفت. و این نفس انسان بود که از سوی خداوند متعال به انسان هدیه شد. و این حقیقت وجودی انسان است و این نفسی است  که از روح بزرگ خداوند به او  دمیده شده است همان  معرفت است و انسان  با معرفت به  شناخت خود و نهایتا  به  شناخت خداوند تبارک و تعالی می رسد.
سایر سخنرانان در این جمع جملگی بر حرکت پیوسته گسترش نهضت بزرگ نهج البلاغه اشاره و بر اشاعه آن در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کردند.
 
در پایان این نشست ،  دکتر محمد مهدی عزیززاده معاون علوم قرآنی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از اهدا نشان نهج البلاغه به مروجین و فعالان نهج البلاغه خبر داد.
 
عکسهای بیشتر برنامه را اینجا مشاهده کنید.



نظر شما