جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
مجموعه‌مقالات هم‌اندیشی «محمود خان ملک‌الشعرا؛ از سنّت تا نوگرایی» به اهتمام مهدی حسینی منتشر شد.
انتشار مقالات محمودخان ملک‌الشعرابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) وابسته به فرهنگستان هنر، در پی هم‌اندیشی «محمود خان ملک‌الشعرا؛ از سنّت تا نوگرایی»، که اسفندماه ۱۳۹۹ در این فرهنگستان برگزار شد، مجموعه‌ای شامل برگزیده مقالات این هم‌اندیشی به همراه کتاب‌شناسی و آلبوم آثار موجود از این هنرمند در کاخ گلستان را به بازار کتاب‌های تخصصی هنر عرضه کرده است.

در آغاز این مجموعه‌مقالات آمده است: «محمود خان صبا کاشان بی‌تردید یکی از هنرمندان ذوالفنون و برجسته دوره ناصری به شمار می‌آید. وی افزون بر تحصیل علوم مختلف، نویسنده و شاعری باقریحه، نقاشی جست‌وجوگر و نوآور، خوش‌نویسی چیره‌دست، و منبت‌کاری باذوق بود. گرچه محمود خان به لقب ملک‌الشعرا شهرت یافته، شهرت خود را بیشتر مرهون تجربه‌اندوزی و کنکاش‌هایش در عرصه نقاشی است.»

ایرنا افزود: مجموعه‌مقالات هم‌اندیشی «محمود خان ملک‌الشعرا؛ از سنّت تا نوگرایی» به اهتمام مهدی حسینی توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و در ۱۹۰ صفحه، به قیمت ۱۲۰هزار تومان، در زمستان ۱۴۰۱، منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به تقاطع خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۰، کتاب‌فروشی فرهنگستان هنر مراجعه کنند و یا کتاب را از طریق نشانی اینترنتی https://matnpub.ir به ‌صورت برخط سفارش دهند.

 
 

نظر شما