پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های این نهاد حمایت از هنرمند و کمک به جریان اقتصاد هنر است و در این مسیر برای تخصیص ۲درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی:اختصاص ۲درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری محقق خواهد شدبه گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عبدالرضا سهرابی روز سه‌شنبه (۲۷ دی) با حضور در فرهنگسرای نیاوران و با همراهی ابوالفضل همراه رئیس این فرهنگسرا، سیدعبدالله حاجی سیدحسن از هنرمندان رشته نقاشیخط و چند تن از مدیران حوزه هنری، از نمایشگاه نقاشی عبدالحمید قدیریان با عنوان «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» دیدن کرد.

وی با اشاره به آشنایی از گذشته با استاد قدیریان، آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» را بسیار فاخر و متفاوت از دیگر آثار این هنرمند دانست.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خلاقیت و بهره‌مندی از تکنیک‌های نور در این نمایشگاه را بی‌نظیر توصیف کرد و با اشاره به آیه ۳۵ سوره نور که خداوند همه اهل بیت را نور واحد می‌داند، اظهارداشت: شاخصه اصلی و مشترک همه آثار اتصال انسان به نور است که راه نجات بشریت نیز اتصال به نور و آسمان است.

سهرابی افزود: وظیفه همه مدیران است که از این هنرمندان به ویژه هنرمندانی که پای تعهدات دینی و انقلابی‌شان ایستاده‌اند، حمایت کنند تا محتوای این آثار در جامعه جاری و مشکل اصلی بشریت امروز که جدایی از اتصال به نور آسمانی است، حل شود و شاهد تاثیر آن در جامعه باشیم.

وی، علاقه‌مند کردن بیشتر مردم و به ویژه دانشجویان برای دیدن آثار این قبیل نمایشگاه‌ها را وظیفه اصلی همه مدیران هنری عنوان کرد و رسانه‌ای کردن و اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تر، ساخت مستندهایی با حضور هنرمندان، برپایی این نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌های مرکز شهر را ابزار مفیدی در این راه دانست.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بکارگیری تمام تلاش برای حمایت از آثار هنری به ویژه آثار تولید شده در راستای معارف خاندان عصمت و اهل بیت (ع)، به بحث خرید آثار هنری توسط سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در سیاستگذاری‌های دولت در بحث خرید آثار خواهیم بود.

سهرابی افزود: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه مرکز هنرهای تجسمی حمایت از هنرمند و کمک به جریان اقتصاد هنر است و در این مسیر تا حد امکان برای تخصیص ۲ درصد از بودجه نهادها برای خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.

نمایشگاه انفرادی «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» از ۱۷ دی تا هفتم بهمن روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، رو به روی ضلع غربی بوستان نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما