جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
نشست تخصصی عکاسی پرتره زیر نظر استاد علی اکبر کهربائی در نگارخانه آبی برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی عکاسی پرتره در نگارخانه آبی فرهنگسرای امیدبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید نشست تخصصی عکاسی پرتره را با عنوان «عکاسی پرتره» زیر نظر استاد علی اکبر کهربائی برگزار کرد.
این برنامه به میزبانی نگارخانه آبی و با مشارکت گروه هنری تصویر فصل برگزار می‌شود و در آن دانش عکاسی به ویژه عکاسی پرتره به علاقه‌مندان و کارآموزان این رشته آموزش داده می‌شود. 
کهربائی که از پیشکسوتان عرصه عکاسی است، در بخشی از این جلسه طی سخنانی بیان داشت: در عکاسی پرتره برای رسیدن به یک عکس خوب علاوه بر انتخاب لنز و تنظیم نورپردازی، باید تکنیک همراه با شناخت را نیز تجربه کرد. دقت داشته باشید که مهمترین بخش کار، شناخت زوایای فکر، شخصیت، علائق و ژست سوژه است. 
این هنرمند عکاس با اشاره به شاخه‌های گوناگون عکاسی پرتره گفت: عکاسی پرتره شاخه‌های گوناگون دارد و آنچه بیش از همه مطرح است پرتره انسان‌هاست که به 2 بخش پرتره شخصیت‌های معروف و شناخته شده و غیر معروف تقسیم می‌شود.
وی ادامه داد: در پرتره افراد معروف باید از «شخصیت» عکاسی کرد، اما در پرتره افراد غیرسرشناس از یک «تیپ» عکاسی می‌کنیم.
براساس این گزارش، نگارخانه آبی فرهنگسرای امید از جمله بخش‌های فعال هنری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 است که تلاش دارد ضمن توجه به هنرمندان بخش‌های مختلف عرصه تجسمی، فضایی را برای ارتقای دانش هنری مخاطبان فراهم کند.
این برنامه‌ها به صورت منظم و هفتگی در این مرکز برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/
نظر شما