جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۸۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی فرهنگسرای معرفت در برنامه نور دانش، کتاب "وداع با اسلحه" اثر ارنست همینگوی را معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ‌سرای معرفت، ویژه برنامه‌ها‌ی نور دانش (معرفی کتاب‌های موثر و پرمخاطب) ، یکی از مهم‌ترین برنامه های مجازی کتابخانه شیخ هادی نجم آبادی است که هر دو هفته یکبار در قالب فتوکلیپ به معرفی اجمالی یک کتاب می‌پردازد تا به خوانندگان برای انتخاب کتاب مناسب کمک کند.

بر اساس این گزارش، کتاب وداع با اسلحه رمانی به قلم ارنست همینگوی، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس آمریکایی است. زنده‌یاد نجف دریابندری این کتاب را به فارسی برگردانده است و توسط نشر نیلوفر در سال 1400 چاپ شده است.

این گزارش می‌افزاید: همینگوی کتاب وداع با اسلحه را در ژانر رئال نوشت و تمرکزش را روی جنگ گذاشت. این کتاب از زاویه‌ی دید اول‌شخص روایت می‌شود و بسیاری آن را شاهکار همینگوی به حساب می‌آورند. داستان این رمان در کمپی مختص به ایتالیا در جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد. فردریک هنری شخصیت اصلی این رمان و یک راننده‌ی آمبولانس است. این رمان داستان عشق پرشور میان هنری و پرستاری بریتانیایی را در خلال جنگی وحشیانه و غم‌انگیز روایت می‌کند.

ارنست همینگوی در دوران فعالیت ادبی خود جوایز ادبی بسیاری دریافت کرد که جایزه‌ی نوبل ادبیات و جایزه‌ی پولیتزر از مهم‌ترینشان است. به زعم بسیاری او مهم‌ترین نویسنده‌ی ادبیات معاصر آمریکا به شمار می‌آید. نحوه‌ی نگارش خاص او داستان‌نویسی مدرن را شکل داد و الهام‌بخش نویسندگان جوان بسیاری شد.

علاقمندان برای مشاهده‌ی این برنامه‌ می‌توانند به لینک آپارات این مرکز به آدرس https://www.aparat.com/v/EvciD مراجعه کرده و برای اطلاع از جزییات برنامه های کتابخانه با شماره تلفن44304858 تماس حاصل کنند.

نظر شما