پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۹۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مجموعه داستان این ور دنیا حاصل هنرنمایی قلم سه نفر ار داسنان نویسان نوجوان و خوش آتیه کشور است که بعد از هفت ماه فراگیری مستمر تکنیک های داستان نویسی ، جهان داستان هایشان را خلق کرده اند.این کتاب مشتمل بر سه داستان به نام های سفر به لاکیتا ، دنیای شناور و تولد مریخی است که الهام از مضامین سفر و ماجراجویی ،صلح و دوستی ،امید و تلاش به نگارش درآمده است .
تخیل و رویا پردازی باعث شد که داستان بنویسم
به گزازش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، کتاب اون ور دنیا به نویسندگی سه نویسنده کودک  مه سیما قاسمی ، زینب شمسی  ، آدلیا  غریب دوست  پنجشبه 6 بهمن ماه در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد ، به همین بهانه گفتگوی اختصاصی با یکی از نویسندگان نوجوان این کتاب کرده ایم که می خوانید.

از کودکی با تصویر کتابها داستان سرایی می کردم  
زینب شمسی متولد خرداد 1391 و دانش آموز کلاس پنجم  ابتدایی درباره نحوه آشنایی با کتاب و ورود به حوزه کتابخوانی می گوید من از همان  زمان خردسالی به تصاویر کتابها  علاقه داشتم و  با تصویرکتابها در ذهنم داستان می ساختم . از کودکی بسیاری اوقات مادرم برایم کتاب می خواند و حتی  مادرم تعریف می کند که  وقتی هنوز به دنیا نیامده بودم ، مادرم برایم کتاب می خواند.
 زینب شمسی درباره اینکه از چه زمانی  متوجه شد استعداد ادبی دارد گفت : 7 ساله بودم و قراربود برای بک  کاردستی در مدرسه  داستانی بنویسم و بعد از نوشتن داستان متوجه شدم که به داستان نویسی علاقمندشده ام  . 
نویسنده کتاب اون ور دنیا  در خصوص نحوه ایجاد موضاعات داستان در ذهنش گفت : تخیل و رویا پردازی از علایق من است و همیشه درباره فضا و فضانوردی تخیل می کنم و  کتاب های علمی درباره فضا می خوندم همیشه دوست داشتم درباره  اتفاقات عجیب داستان بنویسم و خودم را درآن موقعیت می گذاشتم .
وی ادامه داد ؛ برای نوشتن از کتابهای علمی که می خواندم کمک می گیرم  ومادرم هم با توجه به اینکه علایق  مرا می داند موضوعات جالبی راپیشنهاد می دهد و مشوق اصلی من دراین را ه بوده است .
شمسی  اضافه کرد ؛  تشویق خانواده ام باعث شد که من دردوره های داستان نویسی فرهنگسرای رسانه  شرکت کنم  و مدتی را کنار مربی و استادم  خانم فیروز آموزش ببینم  و با توجه به آموزشی لازم توانستم این داستان را بنویسم .

وی درباره موضوع داستانش می گوید: این داستان درباره سه دوست به نام بهرام ، سینا و علی  است که  قصد گرفتن مهمانی تولد  دارند که در فضابه مشکل برمی خورند .در این داستان سعی کردم که در کنار داستان جالب  درباره دوستی و ترویج دوستی هم تاکید داشته باشم و از طریق این داستان پیام مرا به شنونده برسانم .
این نویسنده کوچک عنوان کرد؛ به کتابهای علمی علاقه دارم و دوست دارم  نوشتن را ادامه بدهم  و قراراست که درآینده حتما نویسنده شوم.
نویسنده کتاب اون ور دنیا در انتها گفت : من تلاش زیادی در راه نویسندگی کردم  و در ابتدا  بسیاری از داستان هایم  جالب نبود چون ابتدای کارم بود ولی پشتکار و نوشتن زیاد  باعث پیشرفت من  در این راه شد و توصیه ام ی علاقمند به داستان نویسی این است که  توقع  زیادی نداشته باشند،  درداستان اول قرار نیست  شاهکار کنند و اگر در مسیر داستان نویسی به مانع برخورد کردند ، موانع را کنار بگذارند و به مسیر و هدف اصلی ادامه دهند
نظر شما