شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
تجلیل از 44 سال خدمت همسر شهید بانو فاطمه فضلی‌خانی به خانواده شهدا
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از چهل و چهار سال صبر، ایثار و خدمات بانوی جهادگر فاطمه فضلی‌خانی، همسر شهید انقلاب ولی‌الله صلواتچی تجلیل می‌شود.

نکوداشت خادم‌الشهدای انقلاب در ویژه برنامه بانوی فضیلتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهید ولی‌الله صلواتچی در بهمن 1357 به شهادت رسید و همسر او بانو فاطمه فضلی‌خانی 44 سال است که به خانواده شهدا در جنوب غرب تهران خدمت می‌کند.

وی متولد 1339 است که تنها مدت کوتاهی با شهید ولی‌الله صلواتچی زیر یک سقف زندگی کرد و همسرش به دلیل مبارزه علنی با رژیم پهلوی، پس از تحمل زندان و تهدیدهای بسیار، بهمن ماه 57 به دست عمال رژیم به شهادت رسید.

بانو فضلی خانی بعد از پیروزی انقلاب تمام زندگی خود را وقف انقلاب و خانواده شهدا کرده است. او حتی می‌داند چه روزی سالروز تولد یا شهادت کدام شهید است. می‌داند هر شهید در چه عملیاتی شهید شده یا آخرین بار کدام مسئول به دیدار خانواده‌اش رفته است. کافی است بپرسید درهفته یا ماه اخیر چه تعداد از پدران یا مادران شهدا به رحمت خدا رفته‌اند تا بدون تأمل اسم تک تک آنها را برایتان بگوید. خودش نیز همسر یک شهید انقلابی است و اگرچه مدت بسیار کمی با شهید «ولی‌الله صلواتچی» زندگی کرد، اما نقش شهید را در روشن کردن چراغ مسیرش بسیار مهم می‌داند.

زندگی فاطمه فضلی خانی پس از شهادت همسرش تغییر کرد. او که تا پیش از این فقط خانه‌دار بود، در کنار رسیدگی به نوزادش کارهای عام‌المنفعه را شروع کرد. جزو نخستین بانوانی بود که به عضویت بسیج درآمد. در دوران دفاع مقدس، وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها و دارو برای زخمی‌ها را برعهده گرفت. دوره‌های امدادگری را پشت سر گذاشت و برای پرستاری از مجروحان به مناطق جنگی از جمله اهواز و هویزه رفت. پس از جنگ، یاریگر گروه‌های جهادی برای‌ آبادانی شهرهای خسارت دیده شد و در زلزله رودبار و بم، وظیفه جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی را برعهده گرفت. خلاصه اینکه هر جا نیاز به نیروها و داوطلب‌های مردمی بود، می‌شد نشانی از وی در آنجا پیدا کرد.

او بانک اطلاعاتی جامعی از شهدا دارد و همیشه درحال به‌روزرسانی آنهاست. به همین دلیل کافی است مسئولان یکی از نهادها بخواهند به‌عنوان مثال با خانواده شهیدی دیدار کنند که در عملیات خاصی شرکت داشته یا در روز خاصی به شهادت رسیده باشد. در این مواقع آنها را به خانه همان شهید می‌برد. فعالیت‌های بانو فضلی خانی به دیدار با خانواده شهدا یا تجلیل از آنها خلاصه نمی‌شود. به‌عنوان نمونه، پنجشنبه‌ها والدین شهدا را با کرایه خودرو یا خودرویی که از اداره ایثارگران شهرداری می‌گیرد، به مزار فرزندشان می‌برد.

ویژه برنامه نکوداشت این بانوی جهادگر و یادمان همسر شهیدش، با حضور جمعی از خانواده شهدا، روحانیون و مدیران فرهنگی، اجتماعی و شهری، روز پنج‌شنبه 20 بهمن ساعت 10 صبح، در شهرک ولیعصر(عج) منطقه 18، بوستان لواسانی، سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.

نکوداشت خادم‌الشهدای انقلاب در ویژه برنامه بانوی فضیلت

نکوداشت خادم‌الشهدای انقلاب در ویژه برنامه بانوی فضیلت

نظر شما