شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۰۳۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
اعضای کانون خادم الشهداء و کارکنان فرهنگسرای رضوان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دیدار خانواده شهید تقی حبیب پور مهربانی و شهید سید محمد رسول شفیعی مهر می‌روند.
آسمانی ها،  دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  "آسمانی‌ها" دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی است که اعضای کانون خادم الشهداء و کارکنان فرهنگسرای رضوان در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه از ساعت 11 تا 12 به دیدار خانواده شهید تقی حبیب پور مهربانی و از ساعت 15 تا 16 به دیدار خانواده شهید سید محمد رسول شفیعی مهر می‌روند. هدف از این برنامه دیدار وگفت ‌و‌گو با خانواده معظم این شهدا و مروری بر خاطرات دوران جوانی و کودکی شهیدان از زبان خانواد‌ه‌ها است تا با سبک زندگی معظم شهیدان والامقام آشنا ‌شوند.

شهید تقی حبیب ‌پورمهربانی در 15 آذر ماه سال 1333 در ری چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا اخذ دیپلم ادامه داد. زمانی که سرباز بود، تصمیم گرفت یکی از عوامل حکومت پهلوی را که در قتل و آزار مردم نقش مهمی داشت، به سزای اعمالش برساند، اما توسط مأموران حکومت شناسایی شد و در پادگان باغ‌شاه (پادگان حر) در تاریخ 13 آذر 1357 به شهادت رسید. مزار این شهید بزرگوار در قطعه 82، ردیف 39 شماره 5 در بهشت ‌زهرا(س) قرار دارد.

شهید رسول شفیعی مهر نیز در ششم خرداد ۱۳۲۷، در شهرستان تهران چشم به جهان گشود. پدرش سيدعباس، كارگر بود. تا پايان دوره كارداني درس خواند. در داروخانه كار مي‌كرد. سال ۱۳۵۰ ازدواج كرد و صاحب يك پسر شد. هفدهم شهريور ۱۳۵۷، در هنگام تظاهرات عليه رژيم شاهنشاهي بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع  شهادت نائل آمد. مزار وي در بهشت زهرا (س)  قطعه 17، ردیف 56 شماره 38 قرار دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های فرهنگسرای رضوان می‌توانند با شماره تلفن: 55201531 یا 09216292752 تماس یا به پیام‌رسان بله به آدرس@rezvanfarhangsara ، پیام‌رسان ایتا به نشانی @farhangsararezvan   یا صفحه فرهنگسرای رضوان در روبیکا و روبینو به نشانی @rezvanfarhangsara به نشانی مراجعه نمایند.
نظر شما