شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: یکی از مسائل مهم در نمایشگاه قرآن که مورد توجه خواهد بود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توجه ویژه به امور بانوان و خانواده مطابق با روایت رهبر انقلاب است.
بانوان و خانواده؛ محور سی‌اُمین نمایشگاه قرآنبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور اعضای شورا در محل معاونت قرآنی وزارت ارشاد برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در دوره جدید سعی می‌کنیم نقاط مثبت، ظرفیت‌ها، برکات و اتفاقات خوب و موثر سال‌های قبل در نمایشگاه را تکرار کنیم، البته تکرار نه به معنی منفی و ملال‌آور، بلکه به معنی مثبت و سازنده مد نظر است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره پیش اتفاقات خوبی رقم خورد که باید بازتولید و متحول شود و ان‌شاالله در نمایشگاه سی‌ام هم با قدرت دیده شود.

معاف تصریح کرد: سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مثابه مهم‌ترین فرصت برای نظام جمهوری اسلامی است، چرا که در این رویداد از جهاتی که مردم مماس با قرآن می‌شوند و در آن شرکت می‌کنند، لذا بهترین فرصت و امکانی است که در اختیار ماست و باید قدر آن را بدانیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته اصلی که ما در نمایشگاه قرآن کریم مد نظر داشتیم و در شورای سیاستگذاری نیز در خدمت آقای وزیر فرهنگ و مجموعه عزیزان عرض کردم این است که در این دوره بدون پیش‌فرض به جلو حرکت می‌کنیم و مقید به اجرای نمایشگاه بر اساس شیوه‌های ترسیم شده هستیم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد: لذا اگر در این جمع به این نتیجه برسیم و تشخیص دهیم که طرحی که در اقمار گذشته بی‌اثر بوده و مخاطب زیادی نداشته است را کنار بگذاریم و طرح جدیدی که در این جمع به تصویب رسد با قوت و قدرت در دوره جدید اجرا خواهیم کرد، چرا که این جمع به معنای واقعی حرفه‌ای، کنشگر و باتجربه هستند و بارهای بزرگتری را برداشته و تجربه کافی برای این کار دارند. بنابراین تحول بنیادین در این امور، ایجاد تغییر اندیشه‌ورزانه و خلاقانه با رویکرد طراحی تخصصی برای مخاطبان نمایشگاه مد نظر است.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: بحث‌های دیگری همچون سرمایه‌گذاری در مورد دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها که یکی از اولویت‌های واضح و اصلی ماست هم در برنامه‌ها قرار دارد. حتماً باید از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر آن تمرکز کرد. مورد دیگری هم که باید به آن اشاره کنم مساله بین‌المللی بودن نمایشگاه است. بارها خود بنده بر آن تأکید داشتم و ان‌شاالله امسال باید پررنگ‌تر به آن بپردازیم.

معاف در ادامه افزود: مسئله دیگری که از اهمیت ویژه‌ای در این دوره برخوردار است موضوع نگاه ویژه به امور بانوان و خانواده است. البته با روایت رهبر انقلاب که جزو اولویت‌های کنونی است و با توجه به وقایع و اتفاقات اخیر مزید به علت و توجه به آن است.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در آخر به آن اشاره می‌کنم و بسیار مهم است مبحث رسانه است، در این مورد اقرار می‌کنم که ضعیف کار کرده‌ایم و باید به طور جدی به آن بپردازیم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه از نقد و ارائه طرح و برنامه به نمایشگاه استقبال می‌کنیم، گفت: معاونت قرآن و عترت در حال حاضر در مباحث هنرهای قرآنی از جمله سینما و تئاتر به خصوص موضوع قرآنی‌سازی جشنواره‌های فرهنگی و هنری ورود کرده است و همچنین در امور مرتبط با حکمرانی قرآنی وارد شده‌ایم و اتفاقات خوبی در مجموعه معاونت قرآن و عترت صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه برخی اعضای شواری برنامه‌ریزی نمایشگاه قرآن به توضیحاتی در مورد طرح‌های ارائه شده خود پرداختند.
نظر شما