پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۶۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
در سالروز گرامیداشت بعثت پیامبر اعظم(ص) و در دومین روز جشنواره سی و هشتم موسیقی فجر،در فرهنگسرای ارسباران از فعالیت‌های استاد هادی آرزم آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویولون تقدیر به عمل آمد.
تقدیر از استاد هادی آرزم  در دومین روز جشنواره سی و هشتم موسیقی فجردر فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،  در دومین روز جشنواره سی و هشتم موسیقی فجردر فرهنگسرای ارسباران ،در بخش اول اجراها دو گروه سرود کودک و نوجوان آثار خود را اجرا کردند. گروه سرود  «مصباح الهدی لارستان» دو اثر با نام‌های «فرمانده دلها» و  «من انقلابی ام» را اجرا کردند.
پس از آن گروه  «شمیم ولایت یزد» قطعه  «سلام ایران» و  «کنام شیران» را اجرا کرد. کرمانی نسب مربی این گروه در گفتگویی کوتاه مهمترین دغدغه گروه را کنار مردم بودن و بیان دغدغه‌های آنان دانست.
پس از اجرای گروه‌ های سرود در مراسمی ویژه از فعالیت‌های استاد هادی آرزم آهنگساز و نوازنده کمانچه و ویولون  تقدیر به عمل آمد. استاد آرزم  در سخنانی کوتاه بر لزوم آموزش نوازندگان و خوانندگان جوان تاکید کرده و غنی بودن فرهنگ ایران زمین از آواهای موسیقایی را یک میراث گرانقدر دانستند.
 در بخش دوم اجراها ، به موسیقی محلی اختصاص داشت. در این بخش گروه موسیقی «لادیز»از سیستان و بلوچستان چندین ترانه محلی مربوط به این استان را به زیبایی اجرا کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
همچنین در بخش دوم موسیقی محلی گروه  «ارزمون شکارچیان» ترانه‌های زیبایی از مازندران را اجرا کردند که پایان بخش اجراهای شب دوم جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران بود.
علاقمندان برای حضور در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بخش سرود و موسیقی نواحی می‌توانند از جمعه بیست و هشتم بهمن تا سه شنبه دوم اسفند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سيدخندان، خيابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما