دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۶۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کارگاه بلوغ و نوجوانی روز یکشنبه 30 بهمن ماه ، بنفشه اخوندان کارشناس برنامه به بررسی حالات روانی نوجوانان و نحوه برخورد والدین با نوجوانان در دوران بلوغ در خانه فرهنگ صدف پرداخت
کارگاه بلوغ و نوجوانی در خانه فرهنگ صدفبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ هنر بنفش اخوندان (کارشناس ارشد روان شناسی) دوران بلوغ یکی از مراحل بسيار حساس زندگی هر انسانی به حساب می‌آيد. این مرحله، گذر  از دوران کودکی به دوران بزرگسالی است، از آنجايى كه با تغييرات جسمى و هورمونى فراوانى همراه است، منجر به دگرگونى برخى رفتارها و خلقيات در نوجوانان مى‎شود.
 اين تغییر در رفتارهای نوجوانان، معمولاً با واکنش والدين روبه رو شده و بدين ترتيب نوجوان را براى رسيدن به بعضى اهداف و ارزش‌ها و هويتى كه به دنبال آن هستند، در مقابل خانواده قرار می‌دهد که اگر مهارت‌های لازم در مواجهه با این مسائل در والدین وجود نداشته باشد، می‌تواند هم سلامت روانی نوجوان، هم سلامت خانواده و هم امنیت اجتماعی  نوجوان را تحت تاثیر قرار دهد.
کارشناس ارشد روان شناسی افزود، شنیدن حرف  و اظهار نظرهای نوجوان، پردازش دقیق این صحبت‌ها و موضع گیری آرام و منطقی و حتی گاهی سکوت در برابر آنها را یکی از نشانه‌های "خردمندی" دانست و به والدین پیشنهاد کرد  که قبل از هرگونه اقدام و عکس العملی نسبت به نوجوان  مهارت‌های ارتباطی را در خود تقویت کنند.
بنفشه اخوندان، در ادامه با تفاوت گذاشتن بین "انتقاد سازنده" و "انتقاد مخرب"، افزود:"وقتی نوجوان ما  کار خطایی می‌کند، سرزنش او در همان لحظه و کوبیدن شخصیت و منش رفتاری‌اش کار درستی نیست و باعث تخریت شخصیت او می شود
کارشناس برنامه  در انتها  نشست بلوغ و نوجوانی  به پرسش‌های حاضرین پاسخ داد.
نظر شما