شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
آیین نکوداشت و تجلیل از مقام و شخصیت علمی نویسنده، محقق، فیلسوف، مترجم و پدر زبانشناسی توحیدی استاد علامه دکتر الحسینی در خانه فرهنگ آیه منطقه 5 برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت علامه دکتر سید محمدعلی الحسینی برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به پاس یک عمر مجاهدت و تلاش علامه دکتر سید محمدعلی الحسینی قائم مقامی، نویسنده، محقق، فیلسوف، مترجم و پدر زبانشناسی توحیدی، آیین تجلیل از مقام عملی وی با عنوان «شهروند متعالی»، پنج‌شنبه ۴ اسفندماه ساعت ۱۵ با مشارکت معاونت امور اجتماعی و اداره آموزش‌های شهروندی منطقه ۵، در خانه فرهنگ آیه برگزار می‌شود. 

استاد علامه دکتر سید محمدعلی الحسینی قائم مقامی متولد ۱۳۱۹ شمسی در نجف اشرف، نویسنده، پژوهشگر فلسفه اسلامی، نظریه پرداز و مبدع زبانشناسی توحید، دارای دکترای فلسفه و زبانشناسی تطبیقی در سال ۱۹۷۹ میلادی از دانشگاه سنت آندروز انگلستان است.

علامه الحسینی از بدو انقلاب شکوهمند اسلامی در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، تربیت معلم، امام صادق(ع)، مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه  آزاد اسلامی به تدریس پرداخته و بیش از 20 سال مترجم مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری و همچنین بعثه ایشان در موسم حج بوده است. 

وی در دهه 1360 سردبیر دو مجله انگلیسی زبان echo of islam و mahjubah بوده و قریب به سه دهه و از سال ۱۳۷۱ تا ۱۴۰۰ امامت جماعت مسجد امام رضا(ع) واقع در شهرک اکباتان را عهده‌دار و مشغول ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در این منطقه بوده‌ و ده‌ها کتاب و صدها مقاله علمی تحقیقاتی به زیور طبع آراسته شده است.

والد معظم ایشان مرحوم آیت الله سیدهادی تبریزی از شاگردان مرحوم آیت الحق سیدعلی قاضی و وصی روحانی مرحوم آیت التحقیق شیخ مرتضی طالقانی (ره) و استاد شهید سید باقر صدر، سید موسی صدر و مرحوم آقا مصطفی خمینی از علمای بزرگ نجف و کاظمین بودند.

از جمله اساتید شاخص دکتر الحسینی در کلام و فلسفه در ایران می‌توان به مرحوم علامه محمدتقی جعفری، مرحوم دکتر مهدی حائری یزدی و مرحوم آیت الله سیدرضی شیرازی اشاره کرد. 

در این مراسم چهره‌های برجسته هم‌چون: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مصطفی میرلوحی، دکتر حاج سعید حدادیان، دکتر علیرضا منوچهریان، استاد حمیدرضا شکارسری و جمعی از مدیران شهری و فرهنگی حضور خواهند داشت. 

علاقه‌مندان برای حضور در این آیین می‌توانند به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، فاز یک (نفیسی)، روبروی ورزشگاه راه آهن مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44633433 و روابط عمومی فرهنگ‌سرای فردوس 44002271 تماس بگیرند. 
نظر شما