پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۱۲۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
آیین اختتامیه جشنواره «ماهور»، نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» جمعه هجدهم فروردین ماه در تالار رودکی برگزار می شود.
برگزیدگان مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» معرفی و تجلیل می شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدمحسن حسینی، دبیر این جشنواره با اعلام این خبر افزود: از زمان اعلام فراخوان در 20 اسفند تا پایان مهلت دریافت آثار، نزدیک به 300 اثر از سراسر کشور دریافت شد که آثار رسیده نه تنها از لحاظ فرم که از لحاظ محتوا و انتخاب شعر و موسیقی نیز ارزشمند و متنوع بودند.

وی در ادامه درباره فرایند داوری این جشنواره خاطر نشان کرد: داوری این جشنواره را بزرگان عرصه موسیقی که در زمینه پژوهش نیایش و موسیقی نواحی دارای تجربه ارزشمندی بودند بر عهده گرفتند؛ محمدعبدالحسینی، شاعر و خواننده، رضا مهدوی، پژوهشگر، نوازنده و هادی آرزم، آهنگساز و نوازنده، داوری این جشنواره را برعهده دارند.

حسینی، تجلیل از بزرگان عرصه نیایش، مناجات و سحرخوانی را بخش دیگری از برنامه های اختتامیه این جشنواره عنوان کرد. وی در پایان یادآور شد:  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد رودکی و انجمن موسیقی نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» را برگزار می‌کنند.

آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره «ماهور»، جمعه هجدهم فروردین، ساعت 16 در محل بنیاد رودکی، برگزار خواهد شد. تالار رودکی در خیابان حافظ، ابتدای خیابان استاد شهریار واقع شده است.
نظر شما