جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۳۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
فرهنگسرای کار و تعاون با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا اقدام به راه اندازی پویش همیشه سبز مشارکت در طرح جمع آوری باتری های فرسوده نموده است.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، پویش همیشه سبز با شعار جمع آوری یک باطری فرسوده مساوی ست با یک روز طبیعت زیباتر یک روز کودکی بیشتر به همت فرهنگسرای کار و تعاون و با مشارکت اداره باز یافت منطقه 9 ، برگزار می شود.

گفتنی است: باتري‌هاي خانگي به دليل دارا بودن برخي فلزات سنگين مانند كاديوم و ليتيوم بعد از مصرف بايد حتما بازيافت شوند، زیرا حاوي فلزات سنگين و سمي هستند، پايداري زيادي در خاك دارند و به ريشه‌ي گياهان آسيب مي‌زنند باتري كالايي است كه اگر بازيافت نشود مانند يك بمب ساعتي عمل می کند و در درازمدت مي‌تواند عواقب خطرناكي روي زندگي انسان بگذارد. ‌بازيافت انواع باتري نياز به فناوري چندان بالايي ندارد و امكان اين كار در كشورعزیز ما وجود دارد.

در این طرح علاوه بر تولید محتوای آموزشی به صورت بروشور برای خانواده ها ، ایستگاهی جهت جمع آوری باتری های فرسوده در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است: برای ایجاد انگیزه در میان نوجوانان به بیشترین مشارکت کنندگان در طرح هدایایی تقدیم خواهد شد. و عواید حاصل از فروش باتری های فرسوده به کارخانه های بازیافت، برای کودکان نیازمند هزینه می شود.

شهروندان علاقه مند برای شرکت در این پویش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: بزرگراه یادگار امام جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76، فرهنگسرای کار و تعاون مراجعه و یا با شماره 66029392 تماس بگیرید.

نظر شما