يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
طرح نخبه پروری نوجوانان پسر به همراه مسابقه کتابخوانی به زندگیت تازگی ببخش در فرهنگسرای رویش آغاز گردید.

پویش کتابخوانیبه گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9،اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 و رئیس فرهنگسرای رویش با اعلام این خبر افزود: طرح نخبه پروری به زندگیت تازگی ببخش با هدف تشکیل هسته مخاطبان پایدار نوجوان جهت اجرای برنامه های مستمر و مخاطب محور و نوانمندسازی اجتماعی و فرهنگی نوجوانان از ابتدای اردیبهشت تا 30 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد:یکی از مشخصه های افراد موفق در زندگی مطالعه آزاد است . در واقع مطالعه را می توان یک راز موفقیت دانست و چیزی که افراد موفق را از سایرین متمایز می کند مطالعه آزاد در زندگی است . اهمیت مطالعه در زندگی به قدری است که می تواند منجر به ایجاد مسیری برای موفقیت یک نوجوان گردد.

اکبر بختیاری افزود: این پویش با مشارکت اداره آموزش و پرورش و شهرداری منطقه 9 برای نوجوانان پسر مقطع تحصیلی متوسطه اول در قالب نشست ( دورخوانی و دورهمی ) و مسابقه برگزار می گردد . پس از تشکیل جلسات هماهنگی با مشارکت کنندگان ،کارشناسان با پوستر طراحی شده جهت معرفی طرح در مدارس منطقه حضور یافته و ازعلاقمندان ثبت نام بعمل می آورند . سپس در ادامه ، تاریخ و محل اجرای دورهمی ها (یکی از کتابخانه های علامه طباطبایی ، امیرکاشانی و قیصر امین پور به عنوان محل اجرای برنامه به مخاطبین اعلام می گردد . در این پویش کتاب " سرگذشت استعمار" نوشته آقای مهدی میرکیایی ، توسط دانش آموزان در تاریخ ها و مکان های تعیین شده خوانده می شود .بعد از خوانش هر بخش موضوع کتاب توسط کارشناسان ، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و فرصت هایی برای اظهار نظر نوجوانان ایجاد می گردد. درپایان و در بازه زمانی اعلام شده ، دانش آموزان می بایست : _ فایل ویدیویی از خوانش کتاب به مدت 2 دقیقه _ ارایه برداشت خود از سرفصل های کتاب یا از کل کتاب و نیز تجربه شرکت در این پویش را در مدت 4 دقیقه به دبیرخانه پویش ( فرهنگسرای رویش ) ارسال نماید . در پایان ، آثار ارسالی با شاخصه های تعیین شده توسط داوران ارزیابی و به 3 اثر برتر ، 3 جایزه یک میلیون تومانی اهدا خواهد شد .

شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای رویش واقع در مهرآباد جنوبی خیابان واشقانی فراهانی خیابان وادی زاده مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 66688551 تماس بگیرند.

نظر شما