شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
معرفی کتاب "یک روز یک مرد" در نشستی با عنوان فانوس روز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه در کتابخانه سراج برگزار می شود.
معرفی کتاب به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر،نشست فانوس با هدف ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت  و معرفی زندگی سردار  شهید حاج داوود  به صورت حقیقی و مجازی  روز سه شنبه 5 اردیبهشت ماه از سوی کتابخانه سراج برگزار می شود.
کتاب « یک روز، یک مرد » جلد بیستم از مجموعه «قصه‌ی فرماندهان» است که به نویسندگی  محسن مطلق بر اساس زندگی سردار شهید حاج داوود کریمی نوشته‌است که از سوی انتشارات  سوره مهر در قطع پالتویی  منتشر شده است.
این کتاب بر اساس زندگی سردار شهید حاج داود کریمی نوشته شده است. مردی که ناشناس، شب ها به سنگرها سرکشی می کرد. فرماندهی که ناشناس به عنوان یک تیربارچی در خط مقدم جبهه امان را از دشمن می گرفت و آن آزاد مردی که بعد از اتمام جنگ در همان محله فقیر نشین شهر زندگی و به حرفه پیشین خود (تراشکاری) مشغول شده بود. باران، بنزین، ناشناس، رفتگر، توپ، و غریبه برخی از بخش های این کتاب می باشند.
برشی از کتاب  « حاج همت، پرده سنگر را کنار می‌زند و وارد میشود. صدای غرش توپ و خمپاره، لحظه‌ای قطع نمیشود. از سر و وضع همت با آن پوتینهای گِلگرفته و صورت خاک‌آلود، معلوم است که از خط می‌آید. چشم حاج داود به همت که می‌افتد، او را صدا می‌زند. ـ ابراهیم، بیا اینجا پیش خودم. همت با دیدن حاج داود سر از پا نمیشناسد. ـ اینجایی حاجی؟ این چه وضعیه، بچه ها توی خط حال بدی دارند. ـ می‌دانم، بقیه لشکرها هم اوضاعشان بهتر از شما نیست. کار گره خورده. همت با عجله پوتینهایش را از پا درمی‌آورد و کنار حاج داود آرام میگیرد. حاجی هم در کنار همت همین احساس را دارد. نگاهی به چهره خسته همت می‌اندازد و میپرسد: «جنگ سخت است! مگر نه؟» ـ خیلی، سختتر از آنچه در رادیو تلویزیون و روزنامه ها میگویند.»
علاقه مندان جهت  شرکت در نشست فانوس می توانند به آدرس کتابخانه سراج واقع در تهران،اوقاف،خیابان فرجام،خیابان سراج،خیابان مرادی مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 77245761 تماس بگیرید.
نظر شما