پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۶۱۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
هم زمان با وداع پیکر مطهر "جانی بت" ، شهید ارمنی تازه تفحص شده، «فرهنگ‌سرای منتظر» به میزبانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 و فرهنگسرای سرو در جوار نماز پرفضیلت روز جمعه برپا می‌شود.
طـراحی پـرتـره شهید به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای سرو روز جمعه 8 اردیبهشت ماه هم زمان با وداع پیکر مطهر "جانی بت"، شهید ارمنی تازه تفحص شده، میزبان نمازگزاران و روزه داران عزیز در فرهنگسرای منتظر است، این برنامه با همکاری سازمان مهندسی ارتش و نیروی زمینی ارتش در دو بخش برادران و خواهران نمازگزار همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در محل نماز جمعه تهران برگزار می شود.
 در این فرهنگ‌سرا غرفه‌ها و ایستگاه‌های متنوع و ویژه‌ای از جمله: قرآن بخوانید هدیه بگیرید، هم عهدی با شهدا(ختم قرآن به نیت شهید) ، نگـاه گذر اسناد عفـاف و حجـاب،  نمـایشگـاه کتـاب، طب سنتی ، بت نام جهت عضویت کتابخانه   عکس یادگاری   آموزش هنری(پته دوزی، زیورآلات)، مشاوره درمان / ایستگاه سلامت(فشارخون، ...)، قصه گویی کودک، نقاشی، سفال، من حجاب را دوست دارم، گـزارشگر نماز جمعه، مار و پله، کشاکش، بازی های فکری، رومیـزی، بازی تـوپ تعادلی ، خـوشنویسی،  فـوتبال دستی،  فعالیت های جهـادی، طـراحی پـرتـره شهید جانی بت اوشانـا بر پا می‌شود.
شهید جانی بت اوشانا، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در شرق دجله در منطقه علمیاتی بدر به شهادت رسید. پیکر شهید در منطقه دشمن برجای ماند و این شهید عزیز مفقودالاثر شد. شهید اوشانا دیپلم ادبیات داشت و متولد و بزرگ‌شده محله کمالی مخصوص تهران است. شهید از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود.
اواسط اسفند سال گذشته نیروهای تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود.
  این فرهنگ‌سرا روز جمعه 8 ادریبهشت ماه در دانشگاه تهران محل برگزار نماز پرشکوه جمعه، میزبان نمازگزاران گرامی و اعضاء خانواده‌های آنان است.

نظر شما