دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۷۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
به مناسبت روز معلم و شهادت استاد مطهری مسؤلان فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با حضور در منزل شهیدان اقبالی با مادر ایشان دیدار و گفتگو کردند.
دیدار با خانواده شهیدان اقبالی به مناسبت روز معلم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر؛ در ویژه برنامه" میعاد عشق در محضر استاد " همزمان با شهادت استاد مطهری و هفته معلم، خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی هنری منطقه 10، معاونین و رئیس خانه موزه شهیدان اقبالی با حضور در منزل شهیدان مصطفی  و حمیدرضا اقبالی،  با مادر معظم این دو شهید دیدار و از وی تقدیر به عمل آوردند.

در این دیدار که روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه برگزار شد ؛ مادر شهیدان به بیان خاطرات دوران کودکی و نوجوانی  فرزندانشان پرداخت  و تسریع کرد: پدرشان در تمام ایام سال تدریس قرآن  و معارف اسلامی را در منزل و مساجد محله برگزار می کردند، از این رو این دو شهید والا مقام با آیات الهی مانوس شده بودند . صحبت‌های مادر شهیدان  نشان  می داد که فرزندانشان با علاقه و اخلاص  در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و همواره به دنبال ترویج ارزش های اسلامی بود.
وی با یادآوری خاطر زلزله بوئین زهرا  اینگونه روایت کرد : در شهريور ماه سال 1341ه.ش در زمان وقوع  زلزله و زیر آوار ماندن ، بعد از حدود 9 ساعت با اينكه نوزادي در رحم و كودك يك و نيم ساله اي در آغوش داشتم صحيح و سالم و در حالي كه كودك در آغوشم مرده بود بيرون آمدم ،پزشكان از صحت و سلامت نوزاد در رحم نااميد شده بودند كه بالاخره بعد از حدود پنج ماه در بهمن ماه،آن نوزاد كه پسر بچه اي صحيح و سالم بود در حيرت و تعجب تمامي پزشكان به دنيا آمد که آن کودک شهید مصطفی بود.
در ادامه نحوه شهادت فرزندان خود را توسط عوامل منافقین بیان نمودندو گفتند: شهید مصطفی توسط منا فقين و به دستور سرويس جا سو سي آمريكا ربوده شده و پس از تحمل سا عت ها شكنجه به آرزوي دير ينه ي خود رسيد وبه ديار حق تعالي شتا فت و به فيض عظيم شهادت نائل شد .

شهید مصطفی اقبالی، در سال 1369 و در سن 28 سالگی در کردستان آسمانی شد، و برادرش حمیدرضا در سال 1372 و در ماجرای درگیری با دموکرات‌ها در سردشت به شهادت رسید. وی به هنگام شهادت، 19 سال داشت.

در پایان این دیدار که حدود یک ساعت به طول کشید با اهداء لوح سپاس از مادر شهیدان والا مقام تقدیر به عمل آمد.
نظر شما