پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
۲۲۰ ناشر کودک و نوجوان در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در رواق شرقی مصلی برای میزبانی از کودکان و نوجوانان مستقر هستند.
حضور ۲۲۰ ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب‌، بخش کودک و نوجوان است. چیدمان‌های جذاب ناشران کودک و نوجوان که با کمک گرفتن از کاغذها و بادکنک‌های رنگی به استقبال کودکان می‌روند در این بخش خودنمایی می‌کند.

انتشارات سوره مهر کتاب‌های کودک و نوجوان خود را هر ساله با عنوان «مهرک» به نمایشگاه می‌آورد و امسال با مجموعه پانزده جلدی «سرگذشت استعمار» در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم حضور دارد. این اثر به قلم محمد میرکیانی نوشته شده که نسخه مجازی آن نیز در شش جلد آماده شده است.

برای نوجوانان رمان دیگری با عنوان «عقیق» در ردیف تازه‌های کتاب این انتشارات قرار گرفته است. البته کودکان در این غرفه فراموش نشده‌اند و کتاب رنگ‌آمیزی «لوپتو» که تصویرسازی آن برگرفته از انیمیشن «لوپتو» است، امسال در انتشارات مهرک به کودکان تقدیم می‌شود.

انتشارات پیدایش با هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوانان که ۹۰ عنوان آن چاپ اولی است، امسال میزبان کودکان و نوجوانان است.

اشعاری برای کودکان درباره آشنایی با جهان اطرافشان مثل اتومبیل‌ها، حیوانات، وسایل نقلیه و... همچنین قصه‌هایی خواندنی برای کودکانی که تازه باسواد شده‌اند و می‌توانند لذت خواندن را تجربه کنند در این بخش دیده می‌شود؛ همچنین کتاب‌هایی از نویسنده‌هایی نام‌آشنا همچون شکوه قاسم نیا، شهرام شفیعی و محمدرضا یوسفی که بزرگ‌ترها نیز با دیدن نامشان کودکی‌شان را مرور می‌کنند در غرفه این ناشر به چشم می‌خورد.

یکی از مسئولان این غرفه در کنار مراجعان با حوصله تمام به معرفی مجموعه‌کتاب‌هایی با عنوان «قصه‌های نو از افسانه» که به ساده‌سازی داستان‌های کهن ایرانی می‌پردازد و همچنین کتابی با عنوان «قصه‌های خواندنی» درباره ادبیات کهن ایران برای نوجوانان مشغول بود.

کیست؟ چیست؟ کجاست؟


مجموعه‌کتاب‌هایی با عنوان «کیست؟چیست؟کجاست؟» برای به‌دست‌آوردن اطلاعات عمومی کودک و نوجوان و همچنین کتاب‌هایی از علوم ترسناک در چیدمان بخش‌های کودک و نوجوان دیده می‌شود. «چه باید بکنیم؟» نیز جزو کتاب‌هایی بود که برای دست یافتن به مهارت‌های زندگی برای نوجوانان در قفسه‌های کتاب‌فروشی این انتشارات دیده می‌شد.

ورزشکاران کتابخوان

برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به ورزش نیز در بخش کودک و نوجوان گزینه‌های مناسبی وجود دارد، مثل کتاب «آکادمی فوتبال» که فوتبالیست‌شدن را به‌صورت حرفه‌ای به کودکان می‌آموزد و همچنین کودکان هنرمندی که به دنبال کتاب دلخواهشان هستند، حتما توفیقی در این بخش خواهند داشت.

پدر و مادرها دست خالی نمی‌روند

والدین درکنار فرزندانشان برای افزایش مهارت فرزندپروری از ابتدای تولد تا نوجوانی می‌توانند کتاب‌هایی را انتخاب کنند؛ همچنین فرهنگ‌نامه‌های کودک و نوجوان که در ۲۱ جلد نیز جالب توجه است و البته والدین هم می‌توانند با کمک‌ گرفتن از آن به بسیاری از سوالات فرزندانشان پاسخ دهند.

علاوه برآن، افرادی که با کودک و نوجوان سروکار دارند، مثل مربیان این حوزه برای آموزش چگونگی رفتار با کودکان در مسیر رشد آن‌ها و کار با کودک، می‌توانند با منابع خوبی آشنا شوند.

حضور اقوام ایرانی در بخش کودک و نوجوان/ «حیدربابا» با مقدمه‌ای کودکانه

نشر آیدین ساو تبریز با حدود هفتاد عنوان کتاب امسال به نمایشگاه آمده است؛ کتاب‌های شعر،‌ داستان‌ و سرگرمی که همگی به زبان ترکی نوشته شده‌اند و با کمک این کتاب‌ها می‌توانیم زبان ترکی را به فرزندانمان بیاموزیم.

اشعاری به زبان ترکی درباره وطن، آموزش مهارت‌های زندگی برای کودکان به زبان ترکی و «حیدر بابا» با مقدمه‌ کودکانه برای کودکان و نوجوانان در ردیف کتاب‌های پرفروش این انتشارات دیده می‌شود.

نهج‌البلاغه برای نوجوانان


حسین مافی؛ مدیر انتشارات سایه‌گستر می‌گوید: «امسال ۵۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه داریم که از میان آن‌ها «نهج‌البلاغه برای نوجوانان» برگرفته از داستان زندگی حضرت علی (ع) با محوریت نهج‌البلاغه از کتاب‌های پرمخاطب بوده است و مجموعه‌داستان‌های پیامبران، در سی جلد و زندگی چهارده معصوم در چهارده جلد برای علاقه‌مندان به این دسته کتاب‌ها در معرض فروش قرار گرفته است.

«قصه‌های شب» که با همکاری ۳۰تصویرگر و به قلم مجید شفیعی در دوازد جلد و با ۳۶۵ قصه از بهار تا زمستان، برای گروه سنی ب و ج آماده شده است در نمایشگاه امسال حضور دارد و یکی دیگر از آثار تازه نشر این نشر است.

قصه‌های من و بابام

انتشارات فاطمی با چهل‌وپنج کتاب جدید در نمایشگاه، کودکان را با موضوعاتی همچون ترویج صلح،‌ نجات جهان با اینترنت و فناوری،‌ آشنایی با سبک‌های زندگی،‌ تقویت قدرت تحلیل و تفکر، آشنایی با مسائل اجتماعی، تقویت روحیه دوستی و همکاری،‌ پرورش حس انسان‌دوستی و... آشنا می‌کند.

همچنین «قصه‌های من و بابام»، آشنای همیشگی نمایشگاه کتاب برای تمام گروه‌های سنی از این انتشارات در این دوره حضور دارد.

کتاب‌هایی درباره ادبیات ایران از جمله شعر و داستان، رباعیات خیام، اشعار سعدی و شاعران بنام با تصویرگری و جلدهای مورد علاقه کودکان نیز در بسیاری از غرفه‌ها به‌چشم می‌خورد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
نظر شما