جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
مدیر بخش سینماکتاب سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هدف از برپایی این بخش این بوده که فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن و سینمایی که از کتاب اقتباس شده یا در مورد نویسنده‌ها بوده را اکران کنیم تا هم‌نشینی کتاب و سینما اتفاق بیفتد.
نمایش فیلم‌های اقتباسی در نمایشگاه کتاب/ بیشتر آثار در حوزه دفاع مقدس استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، بخش سینماکتاب به همت انجمن سینمای جوان و خانه کتاب برای اولین بار در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

رضا پورزارعی فیلمساز و مدیر بخش سینماکتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که امیدواریم مردم در کنار خرید کتاب به تماشای این فیلم‌ها بنشینند، اظهار داشت: فیلم‌ها در سانس ساعت ۱۰ الی ۱۲، سانس ۱۴ الی ۱۶ و سانس ۱۷ تا ۱۹ اکران می‌شوند و ما پیش بینی سانس فوق العاده را نیز کرده‌ایم که اگر فیلمی مورد استقبال قرار بگیرد، آن را دوباره اکران کنیم.

به نقل از ایرنا،وی افزود: فیلم‌های سینمایی غریب، دسته دختران، هناس، لوپتو، پسر دلفینی، فیلم‌های مستند هفت آسمان، متولد آذر، شازده حمام، آن زمستان، چونان سرو، روشنای زندگی، شناسای سخن، و اما نامبرده، آثار عجم، فرزانه فروتن ایران‌مدار ما و فیلمهای کوتاه رنگارنگ، دوآلپا، جناکات، آقا مهدی زین الدین را برای اکران در نمایشگاه انتخاب کردیم.

به گفته وی این فیلم‌ها به صورت اقتباسی یا از روی زندگی نامه نویسندگان ساخته شده اند. بعد از اکران فیلم‌ها جلسه پرسش و پاسخ و نقد با کارگردان و عوامل فیلم ها برگزار می‌شود. تا کنون استقبال خوبی از اکران فیلم‌ها شده و برای مردم هم جذاب است که بعد از اکران عوامل فیلم‌ها را از نزدیک می‌بینند و با آنها به گفتگو می‌نشینند.

وی درباره وضعیت اقتباس در سینمای ایران توضیح داد: قبلا اقتباس از کتاب‌ها کم اتفاق می افتاد؛ ولی خوشبختانه در سال‌های اخیر فیلم های‌اقتباسی از کتاب ها و ساخت مستند در مورد نویسنگان و بزرگان فرهنگ و ادب بیشتر شده است. بیشتر این اقتباس ها در حوزه دفاع مقدس است.

وی گفت: اگر فیلمسازان و فیلمنامه نویسان سعی کنند به سمت رمان و کتاب های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و تاریخی بروند و فیلم‌هایی با این موضوعات ساخته شود اتفاق خوبی می‌افتد. در حوزه تاریخی ما پادشاهان و ادیبان و شعرای بنامی در طول تاریخ داشته‌ایم که در ایران و خارج از ایران شناخته‌شده هستند و مردم دوست دارند فیلم‌هایی با این موضوع را روی پرده سینما و یا قاب تلویزیون ببینند.
نظر شما