يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
فرهنگسرای خاوران کارگاه آموزشی " فرزندپروری و نقش والدین در رشد و تربیت کودک"روز شنبه سی ام اردیبهشت ماه برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه پانزده، فرهنگسرای خاوران به منظور آموزش والدین در جهت تربیت فرزندان بهتر و افزایش شناخت مخاطبان برای بررسی مسائل فرزندان، کارگاه آموزشی " فرزندپروری و نقش والدین در رشد و تربیت کودک"روز شنبه سی ام اردیبهشت ماه برگزار کرد. مرضیه جهانشاهی کارشناس ارشد بالینی با معرفی سبک های متفاوت فرزند پروری به چهار سبک رایج فرزندپرروری اشاره کرد و گفت: سبک مستبدانه، مقتدرانه، سهل گیرانه ون بی اعتنا چهار تیپ شخصیتی والدین در نحوه برخورد و رفتار با فرزندان است.

جهانشاهی گفت: هر کدام از ما والدین در تربیت فرزندمان سبک مخصوص به خود را داریم که هر کدام از آنها گاها با ایرادات و نواقصی همراه است که نیاز است تا در این زمینه آموزش های بیشتری را ببینیم. جامعه محدودی از والدین هستند که با روی آوردن به تنبیه اساسا راه را برای گفتگو و تبادل نظر با فرزند خود بسته و فکر می کنند با تنبیه تربیت موثرتری را برای فرزند خویش انجام داده اند غافل از اینکه کودک را تا سنی می توانند با ارعاب و ترس تربیت کرده و پس از مدت زمانی این نحوه تربیت بر کودک بی اثر بوده و صدمات جبران ناپذیری را هم بر پیکره عواطف و احساسات فرزند خود می زنند.

وی افزود: والدین امروزی باید استراتژی مشخصی را به صورت مشترک با همسر خود در پیش گرفته و برای حل مشکلات روحی یا مسائل روزمره فرزند خود همفکری و هماهنگی کنند و تنها در سایه مهربانی و اقتدار درست است که فرزند در مسیر صحیح قرار گرفته و اخلاق و روحیاتش در فضای درست شکل می گیرد.

جهانشاهی در پایان افزود:ثبات در تصمیم گیری از بهترین روشهای تربیتی است و اگر ما به عنوان والد در زمان مناسب تصمیم مناسبی را اتخاذ کنیم در آینده با چالش های کمتری مواجه خواهیم بود. برای تربیت فرزند نیک باید صبور بوده و از خود گذشتگی کنیم تا آینده ی روشنی را برای فرزندما ترسیم نماییم.

فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 33003141 تماس بگیرند.

نظر شما