جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
همزمان با آیین نکوداشت بابک بیات برپا می‌شود؛
نمایشگاه گروهی عکس «مردی شبیه باران» به مناسبت نکوداشت بابک بیات در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.
نمایشگاه «مردی شبیه باران» در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه گروهی «مردی از جنس باران» با شرکت 17 هنرمند عکاس روز جمعه 19 خردادماه ساعت 15 همزمان با برگزاری آیین نکوداشت زنده‌یاد بابک بیات آهنگساز و موسیقیدان مطرح کشور در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود و به مدت 10 روز پذیرای علاقه‌مندان به هنر عکاسی خواهد بود.

در خلق آثار این نمایشگاه، هنرمندان عکاس با شیوه‌ای متفاوت به استاد بابک بیات ادای احترام کرده‌اند، هر هنرمند با انتخاب قطعه‌ای از آثار استاد و با احساس و دریافت‌های متفاوت هنری خود، دست به خلق اثر زده و آثار گوش‌نواز این هنرمند را به تصویر کشیده‌اند.

گفتنی است در این نمایشگاه غزل بیات دختر زنده یاد بابک بیات هم تصویری را از پدر ارائه کرده است که برای اولین بار رونمایی می شود.

اسامی هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد هنری که کیوریتور و گرافیست آن فائزه هاجری است، عبارتند از: ابوذر انصاری، پرنیان احمدی، غزل بیات، مریم براری، سید دانیال پژمان، رضا حیدریان، زینب رجبی، رضا (یاسر) سمیاری، شهاب قاسمی، سعید غلامحسینی، مسعود مایانباری، زهره مختارزاده نوا، نگین مرادی، هلیا قهرمانی، مهگل نوراللهی، مریم ناصری و فائزه هاجری.

در بیانیه هنری این رویداد چنین آمده:

"موطن من درقلب مردمانی است که مرا دوست دارند"

بابک بیات، هنرمند نام‌آشنای این مرز و بوم، از موفق‌ترین هنرمندان معاصر است. اگر قرار باشد جایزه یک عمر فعالیت درخشان هنری را در نظر بگیریم، نام او بی‌شک جزء ده نام اول، میان صدرنشینان قرار خواهد گرفت.

آن چه پیش روی شماست، همت جمعی از رهروان راه اوست که کوشیده‌اند به این استاد بزرگ، به شکلی متفاوت و با سبک و سیاق خاص هنری خود، ادای احترام کنند تا نام و خاطر این بزرگ مرد هنر، باری دیگر زنده شود.

نام و یاد بابک بیات همیشه در قلب و جان ما ماندگار بوده و هست. اما اینبار نام این هنرمند بی‌بدیل را، نه در یک قطعه موسیقی گوش‌نواز، بلکه در پس قاب‌هایی می‌بینیم که هر کدام، تکه‌ای از آثار تکرار نشدنی او را در نهان خود جای داده‌اند.

گرد هم آمده‌ایم تا آنچه این استاد ارجمند در گذر سال‌های گران بهای عمر خویش، لابه لای نت‌ها به ما ارزانی داشتند را این بار به جای شنیدن، از دریچه نگاهمان به نمایش بگذاریم.

در هر اثر، تلاش شده ضمن خلق دوباره یک اثر خاطره‌ساز، تداعی‌گر احساسات نابی باشیم که این استاد فروتن برای ما به یادگار گذاشته‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 29 خردادماه به گالری شماره 2 هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ 20-22872818 تماس بگیرند.

نظر شما