پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۴۵۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد: انتظار از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بالاست و با توجه به ظرفیت‌ها و منابعی که در اختیار دارد، باید فرهنگ و هنر تهران را هدایت و راهبری کند که همین نکات مسئولیت این سازمان را سنگین می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و رییس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری، مهرداد باقری پبدنی رییس و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری تهران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

مهرداد باقری پبدنی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ضرورت تاسیس این سازمان گفت: در سال 1375 و با توجه به شرایط حاکم و اهمیت شهر تهران به عنوان پایتخت، تصمیم گرفته شد که در راستای اثرگذاری هرچه بهتر وضعیت فرهنگی شهر تهران بر وضعیت کشور و انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شود.
وی افزود: فرهنگ اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه عاقبت به خیری ایران، نظام اسلامی و جهان بشریت است. ما هم اکنون در حساس‌ترین بزنگاه‌های جامعه و نظام اسلامی در یکی از صندلی‌های مهم و خیلی حساس نشسته‌ایم و با تمام مشکلات و موانع موجود مکلف به انجام وظیفه تاریخی خود هستیم.

نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
باقری پبدنی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های گذشته ارتباط جدی و کاملی با شوراهای موثر فرهنگی هنری کشور نداشته اما با طراحی‌های انجام شده امروزه یک ضلع از میز این شوراها است و در حال حاضر به عنوان یک سازمان و نهاد اصلی در زیست بوم فرهنگی کشور نقش ایفا می‌کند. در دیدار اخیر شهردار محترم تهران و معاونین با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ایشان بر حساسیت و اهمیت جایگاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید داشتند.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های تابستانی این نهاد گفت: اوقات فراغت و عملیات فصل تابستان و تکمیل مدل آموزش با عنوان مدرسه تابستانی تهران به عنوان اولین عملیات فراگیر سازمانی در دوران جدید است. فراگیری به این معنا که همه مراکز و همه ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری درگیر اجرای این برنامه می‌شود و به تمام فعالیت‌های فرهنگی سازمان بعد آموزشی و رویکرد آموزشی اضافه خواهد شد. 
وی اضافه کرد: کار ما هدایت مصرف فرهنگی است و پل ارتباطی ما با جامعه نوجوان است که پرمصرف‌ترین عضو جامعه در حوزه فرهنگی است. باید در طراحی و اجرای بسته‌های آموزشی کاری کرد که نوجوان ما را انتخاب کند و بسته پیشنهادی آموزشی ما را مصرف کند.
پایداری در اصول، نوگرایی در روش و ایثارگری در رفتار باید مشی مدیریتی ما باشد


نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

در بخش دیگری از این نشست، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: باور، انگیزه و الگو سه مولفه‌ای هستند که نیروی انسانی را حرکت می‌دهد و انسان را می‌سازد. این سه عامل عملیات فکری و ذهنی است که رفتار درست را شکل می دهد.
وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم در شهرداری موفق شویم باید یک نگاه فرهنگی داشته باشیم که خوشبختانه در آقای زاکانی و تیم همراهشان این نگاه کامل وجود دارد. این تیم در کنار تمام تخصص‌ها سابقه کار فرهنگی داشته و باور دارد که فرهنگ نقش زیربنایی در جامعه دارد. 
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: امروز اگر بخواهیم مردم را همراه کنیم باید از هنر استفاده کنیم. از این رو سازمان فرهنگی هنری شهردای نقطه مهمی است. اعتماد و سرمایه اجتماعی با هنر و ورزش ساخته می‌شود. کار سختی است اما باید تلاش کنیم و به آینده امیدوار باشیم. 


نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

فروزنده گفت: انتظار از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بالاست و با توجه به ظرفیت‌ها و منابع باید فرهنگ و هنر تهران را هدایت و راهبری کند که همین نکات مسئولیت سازمان را سنگین می‌کند. کار فرهنگی با عشق و علاقه ممکن است و با کار کارمندی امکانپذیر نیست. اصول و چهارچوب مشخص است اما خلاقیت و ابتکار هم باید وجود داشته باشد. پایداری در اصول، نوگرایی در روش و ایثارگری در رفتار باید مشی مدیریتی ما باشد.
پایان بخش این نشست، پرسش و پاسخ مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص برنامه‌ها و عملکرد سازمان بود.
نظر شما