جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
قايم مقام سازمان بهشت زهرا(س):
اطلاعات متوفيان از ابتداي سال جاري ظرف چهار روز ثبت و در دسترس شهروندان قرار مي‌گيرد. اين در حالي ا‌ست كه در سال‌هاي گذشته اين پروسه حداقل دو ماه زمان مي‌برد.

كامران زنگيشه، قايم مقام سازمان بهشت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار«شهر» از به روز شدن سيستم اطلاع‌رساني مشخصات متوفيان خبر داد و گفت: در حال حاضر شهروندان با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني بهشت زهرا(س) و همچنين نرم افزار ويژه مي‌توانند اطلاعات مربوط به متوفيان را به دست بياورند.

 

زنگيشه با بيان اينكه اين اطلاعات در حال حاضر هر دو ماه يك‌بار به روز مي‌شود، گفت: از ابتداي سال جاري اين اطلاعات هر چهار روز يك بار به روز مي‌شود و كمتر از يك هفته پس از دفن متوفي اطلاعات مربوط در سايت بهشت زهرا(س) قابل دسترسي است.

 

وي در ادامه از توقف پروژه ساماندهي و زيباسازي قبور شهدا خبر داد و گفت: برخي از خانواده شهدا از اين اقدام سازمان بهشت زهرا(س) اظهار نارضايتي كردند كه به همين دليل اين كار متوقف شد و در صورت اخذ رضايت از خانواده شهدا امکان‌پذير است.

 

شهردار حرم مطهر امام خميني( ره) از تدفين  48 هزارو 316 متوفي در  بهشت زهراي تهران خبر داد و گفت: از اين ميان 38 درصد  مونث، 56 درصد مذکر و 6 درصد نوزاد بوده‌است .

 

وي افزود: هم‌چنين کمترين تعداد فوت‌شدگان از نظر سني با  ميزان يك درصد کل فوت شدگان به گروه سني 5 تا 9  سال تعلق داشته و بيشترين تعداد  نيز با ميزان 51 درصد کل فوت شدگان ؛ به گروه سني 65 سال به بالا اختصاص دارد.

 

به گفته قايم مقام سازمان بهشت زهراس) « ايست قلبي » مهم‌ترين علت شايع مرگ و مير تهراني‌ها است.

نظر شما