جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۲۵۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
نشست ادبی «شیوایی و شیدایی» با موضوع «تنهایی از نگاه عرفان، فلسفه و روانشناسی» روز جمعه 26 خردادماه ساعت 10 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
نشست ادبی «شیوایی وشیدایی» در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این برنامه ادبی به سخنرانی پرستو یمینی، محمدحسن امامی و هایده هجرانی اختصاص دارد.
همچنین شعرخوانی، نقالی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش های درنظر گرفته شده در این نشست ادبی است.
تنهایی دل¬مشغولی انسان در طول تاریخ بوده و هست و معانی مختلف و انواع متعددی دارد که در حوزه¬های مختلف فلسفه، عرفان و روان¬شناسی، جامعه شناسی و ...  قابل بحث و بررسی است؛ احساس تنهایی مفهومی است که همگان با آن آشنایی دارند و چه بسا در مراحلی از زندگی خود آن را تجربه کرده باشند. برخی از شخصیت‌های تاریخی نیز در زمانه‌ای زندگی می‌کردند که سخنان و آموزه‌هایشان از سوی افراد آن روزگار درک نمی‌شد؛ بنابراین به نوعی از جامعه خود طرد شده و احساس تنهایی می‌کردند.
«شیوایی و شیدایی» با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق برگزار می شود.
علاقه‌مندان به مباحث ادبی و عرفانی برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88554015 تماس بگیرند.
نظر شما